חיפוש

האם יש כזה דבר החזרי מס בגין ילד בעל מוגבלות?

אחת מההבנות הקשות ביותר עבור הורה, זו ההבנה שהילד שלו סובל ממוגבלות כזו או אחרת. הקושי עלול להשפיע בצורה משמעותית ביותר על חייו של הילד וגם על חייו של ההורה, שכן אחד מהמאפיינים של מצבים כאלה זו התמיכה שלהם זקוקים הילדים. יתרה מכך, הרבה פעמים הקושי גם יהיה מורגש ברמה הכלכלית וכאן חשוב שתדעו משהו: אם גם אתם הורים לילד עם מוגבלות – מגיעים לכם החזר מס. אין ויכוח על כך שהחזרי מס לא באמת יכולים לשנות את המצב הכלכלי שלכם או להעלים את הקושי, אך מצד שני, החזרי מס כן יכולים לעזור. לכן אין סיבה לוותר על הסכום שמגיע לכם בגין הסיטואציה שאיתה אתם מתמודדים ושווה לברר כמה פרטים בנושא הזה עוד היום.

איך עושים את ההתחשבנות עם רשות המיסים?

פעמים רבות קורה שאזרחי המדינה קודם כל משלמים את המיסים הנדרשים במלואם ובהמשך מקבלים החזרים. לכן בהחלט יכול להיות שזה גם מה שיקרה במצב שלכם, אך משמעות הדברים היא שיהיה עליכם להגיש בקשה מסודרת להחזרי מס. שימו לב: בגין ילד עם מוגבלות אתם יכולים להגיש בקשה גם בצורה רטרואקטיבית. כלומר, אם לפני כשנתיים הבן שלכם הוגדר כבעל מוגבלות ואם עד היום לא הספקתם לטפל בעניין הזה, זה עדיין לא אומר שתוכלו לקבל החזרי מס רק מהיום והלאה. כלומר, רשות המיסים מקבלת גם בקשות רטרואקטיביות, אפילו אם חלפו שש שנים מהיום שבו הילד הוכר כבעל מוגבלות.

הגשת בקשה לרשות המיסים עדיף לעשות בעזרת המומחים

אומנם זה נכון שהיום רשות המיסים, כמו הרבה גופים אחרים במדינה, עובדת בצורה הרבה ידידותית מאשר בעבר, אך עדיין לא פשוט להתמודד מולה. יש אנשים שאין להם זמן לכך ואילו אחרים פשוט נלחצים מהמחשבה של בירוקרטיה וטפסים. זה נשמע לכם מוכר וגם אתם תוהים איך תוכלו להתמודד עם המצב? חשבתם אפילו לוותר על מה שמגיע לכם רק כי אתם לא יודעים מאיפה להתחיל? אם כך, דעו שיש מי שיוכל לסייע לכם. ישנם לא מעט יועצי מס ורואי חשבון שיוכלו לעזור לכם להגיש בקשה מסודרת לרשות המיסים, אז למה שלא תפנו אל איש מקצוע מהתחום? כך תוכלו לדעת שהבקשה שלכם בטיפול וכי הגשתם אותה בצורה הנכונה. כאשר ממלאים את כל הטפסים ועושים את העבודה בצורה נכונה – מהר מאוד הכסף מתקבל ולא אחת מדובר על החזרי מס רבים, אז למה לחכות עם העניין?

לבדיקת זכאות לקבל החזר מס

מגבלה
truthseeker08 / Pixabay

אולי תאהבו גם את