חיפוש

הדברת עכברים וחולדות

עכברים וחולדות הם המכרסמים הנפוצים ביותר בסביבת בני אדם. עבור רוב האנשים החיות הללו מעוררות תחושה לא נעימה, כך שאם אתם רוצים לבצע הדברת מכרסמים יעילה כדאי שתדעו למי לפנות. כדי להעלים את העכברים או החולדות מהסביבה שלכם יש כמה שיטות בהן אפשר לנקוט. אנחנו כאן כדי לספר לכם על השיטות הללו, ולעזור לכם לבחור שיטה מתאימה.

 

הדברת מכרסמים

הדברת מכרסמים היא צורך שמתעורר בעקבות הופעה של עכברים, חולדות או כל מכרסם אחר בסביבה שלנו. הנוכחות של המכרסמים לא רק מעוררת אי נעימות אלא עלולה לגרום לנזקים רבים. כרסום של רהיטים, מזרונים או מוצרי מזון עלולים להתרחש אצלנו בבית אם לא נטפל במכרסמים הללו בצורה מהירה. 

יתר על כן, עכברים מסוגלים לכרסם גם צינורות ואפילו קירות גבס. לאור העובדה שהמכרסמים הללו הם לא בדיוק החיות הכי סטריליות שיש הם גם עלולים להביא יחד איתם זיהומים שונים. בקיצור, אם המכרסמים הללו תפסו אצלכם בבית מקום, כדאי שתפעלו כמה שיותר מהר כדי לגרש אותם מהסביבה שלכם. 

 

שיטות הדברה 

המכנה המשותף לכל שיטות ההדברה הוא בכך שהן אמורות להעלים את המכרסמים מהסביבה שלנו. יחד עם זאת, יש כמה הבדלים בין השיטות ובתור התחלה, כדאי שנכיר היטב כל אחת מאותן שיטות. 

 

הדברה בעזרת חומרים

הדרך הראשונה ואולי הפופולרית ביותר לבצע הדברה היא באמצעות פיזור של רעלים שאמורים להרוג את אותם מכרסמים. לא משנה באיזה מכרסם מדובר, תמיד נוכל למצוא רעלים מתאימים שיהרגו אותו. בין אם מדובר על עכבר, חולדה או כל מכרסם אחר. את הרעלים הללו יש לפזר בנקודות מפתח, ואם עושים את זה בצורה נכונה סביר להניח שנוכל להכחיד את המכרסמים.

בפיזור רעלים יש לנקוט משנה זהירות, במיוחד כאשר מדובר על רעלים נגד חולדות, כיון שמדובר על רעלים עוצמתיים שיכולים לפגוע גם בבני אדם ברמה מסוימת.

 

פיזור מלכודות 

האפשרות השנייה היא לבצע לכידת מכרסמים באמצעות מלכודות. המלכודות פועלות בצורה מכנית לחלוטין, כאשר על המלכודות מונח פיתיון שאמור למשוך את המכרסם ולגרום לו לעלות על גבי המלכודת. ברגע שהוא יעשה את זה הוא נדבק אליה או שפשוט כלוב מתכת ייסגר עליו, ושאתם תגיעו למקום תוכלו לסלק אותו יחד עם המלכודת.

בדרך כלל יש צורך לפזר מספר מלכודות כדי לגרום לסילוק מוחלט של המכרסמים. לפעמים יכולים לחלוף מספר ימים עד הרגע שבו נהיה בטוחים שהמכרסמים אכן לא נמצאים בסביבה שלנו. ישנן מלכודות שגורמות פחות סבל למכרסמים ויש כאלו שבהן החיות לא מהוות פונקציה, כאשר כל מה שאנחנו רוצים הוא פשוט להיפטר מהן. 

 

הדברה ירוקה

השיטה השלישית שאותה נציג היא כנראה השיטה הכי פחות מוכרת מכולן, אולם מבחינת יעילות, ייתכן שזו דווקא השיטה היעילה ביותר. בהדברה ירוקה אנחנו מנסים לעבוד בצורה כמה שיותר טבעית ולגרום לחולדה או לעכבר להסתלק מהסביבה שלנו על ידי כך שנמצא אותו בידיים. בהדברה ירוקה אנחנו לא משתמשים בעזרים חיצוניים, והכל נעשה רק בעזרת הידיים והאינטואיציה שלנו.

הדברה ירוקה נעשית על ידי איש מקצוע שיודע מה המקומות שסביר להניח שאליהם החולדה הגיעה. בשיטה הזו אנחנו פועלים בצורה שלא פוגעת בסביבה שלנו, ויותר מזה, גם לא מזיקה לחיות שאותן אנחנו רוצים לתפוס. בניגוד לשתי השיטות האחרות, הדברה ירוקה היא משהו שלא כל מדביר יודע לעשות, כך שאם אתם רוצים הדברה כזו אתם צריכים לבחור מדביר מתאים. 

 

איך מתבצעת הדברה ירוקה

הדרך שבה הדברה ירוקה מתבצעת היא פשוטה יותר מאשר הדברות האחרות. איש המקצוע יגיע אליכם, וכל מה שתצטרכו לעשות זה להסביר לו מה המקום שבו החולדה או העכבר אמורים להיות. מהרגע הזה תעמוד לרשותו שעה שבמהלכה הוא ינסה לתפוס את המכרסם הסורר. במידה והוא הצליח אתם תוכלו להיות רגועים כיון שהסביבה שלכם נקייה באופן מוחלט מחולדות או עכברים.

מצד אחד אין וודאות שהשיטה אכן תצליח, ויש מקרים שבהם אנחנו לא מצליחים למצוא את החולדה. עם זאת, ברוב המקרים השיטה דווקא כן עובדת, ובכל מקרה, תמיד ניתן לפנות אל שיטות אחרות כדי להיות בטוחים שהמרחב שלנו נקי מהנוכחות של המכרסמים.

 

איזו מהשיטות היא הטובה ביותר

להגיד על שיטת הדברה מסוימת שהיא הטובה ביותר זו אמירה מעט יומרנית, אולם חשוב להבין מה בדיוק החסרונות של כל אחת מהשיטות. פיזור של חומרי הדברה יוביל כמעט בוודאות למוות של המכרסמים. זו אולי תוצאה רצויה מבחינתכם, אך מבחינת הטבע אין סיבה אמיתית להרוג אותם. להרחיק את המכרסמים מהסביבה שלכם זה בהחלט דבר מובן, אולם לא חייבים להרוג אותם.

מלכודות גם הן יכולות להרוג, וגם אם לא, הן לא מבטיחות לנו הצלחה בלכידת המכרסמים. זו הסיבה שבתור התחלה היינו ממליצים לכם ללכת דווקא על ההדברה הירוקה. רק אם ההדברה הזו לא עבדה נוכל לפנות אל השיטות האחרות עד שתהיו בטוחים שהמקום שבו אתם נמצאים נקי מנוכחות של עכברים, חולדות או כל מכרסם אחר.

 

אל תשכחו לבחור בעל מקצוע איכותי

לא משנה מהי שיטת ההדברה שבה בחרתם, חשוב לבחור בעל מקצוע מנוסה שיבצע עבורכם את ההדברה. למצוא חולדה שנעלמה בתוך בית זה לא דבר פשוט, וכדי שזה יקרה כמה שיותר מהר ואתם תוכלו לחזור לשהות בבית בצורה רגועה, תנו לאנשי מקצוע לנהל את האירוע הזה. גם אם הלכתם על האופציות האחרות, לא כדאי לנסות אותן בכוחות עצמכם.

פיזור של מלכודות צריך להיעשות בצורה מסוימת, ולא רק בעזרת הנחה אקראית של המלכודות. גם פיזור חומרי הדברה הוא לא משהו שכדאי לעשות אם אין לכם ניסיון בתחום, לאור העובדה שמדובר על חומרים מסוכנים. איש מקצוע לא רק יעשה את העבודה בצורה יעילה יותר, אלא גם ישמור על הביטחון שלכם. 

 

איך מונעים את התופעה

לפני סיום, כדי אולי להבין איך שומרים על המרחב שבו אנחנו חיים ככזה שנקי ממכרסמים לאורך זמן. המכרסמים הללו מוצאים מקום מנוחה בסביבה שלנו בעיקר בגלל שיש להם שם מזון זמין. עליכם להקפיד לא להשאיר מזון פתוח, לסגור את הפחים בסביבת הבית, ולהקפיד על פינוי קבוע שלהם. אל תשאירו ערימות של חפצים, כיוון שמהר מאוד המכרסמים ימצאו שם את ביתם החדש. 

במיוחד עבור מי שגר בקומות נמוכות יש לסגור היטב מכסי ביוב או כל פתח חיצוני שדרכו מכרסמים יכולים להיכנס. אל תסתפקו ברשת בלבד כיוון שהמכרסמים יכולים בקלות להתגבר עליה. שמרו על סביבה סטרילית עד כמה שניתן, וכך לא תתנו למכרסמים סיבות להגיע אליכם. ניתן גם להאכיל חתולים וכך לדאוג שהם יסתובבו באזור שלכם וירחיקו את המכרסמים משם. 

 

לסיכום

נוכחות של עכברים וחולדות בסביבה הקרובה אלינו היא דבר שמעורר אי נעימות. כדי לבצע הדברת מכרסמים יעילה ניתן להשתמש ברעלים או במלכודות. לשיטות הללו יש אמנם הצלחה מוכחת, אך אי אפשר להתעלם מהחסרונות שלהן. זו הסיבה שאנחנו ממליצים לכם לנסות לבצע הדברה ירוקה. בהדברה כזו אתם לא הורגים את החיות, אבל מוודאים שהן לא נמצאות לידכם. 

אולי תאהבו גם את

מדביר מקצועי
כיצד משתנות הדברה בעידן המודרני

הדברת מזיקים עברה דרך ארוכה מאז ימי השימוש בכימיקלים רעילים וחיטוי להדברת מזיקים. עם התקדמות הטכנולוגיה, הדאגה הגוברת לאיכות הסביבה ושימוש באסטרטגיות מונעות נתונים, תעשיית

קראו עוד »
ספריי הדברה
הדברת מזיקים

אתם עומדים לעבור לגור בדירה חדשה ממש בקרוב? רוצים להבטיח שהחיים בדירה החדשה יהיו כמה שיותר נעימים ונינוחים? אם כך, ברור מדוע אתם חייבים להזמין,

קראו עוד »