חיפוש

החזרי מס בארה"ב לאזרח ישראלי

החזר מס לאזרחים ישראלים ארה"ב נשמע קצת כמו מדע בדיוני, כי למה שארה"ב תרצה להעביר כספים לאזרחים ישראלים, אבל הפתרון הוא הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים ולמעשה הוא נובע מהחוק האמריקאי, הקובע מי בדיוק חייב לדווח ולשלם מיסים בארה"ב.

רמז – לא רק אזרחים אמריקאים, מסתבר.

 

האם גם אתם צריכים לשלם מיסים בארה"ב?

החוק האמריקאי מתאר באופן נוקשה וברור מאוד מי חייב בדיווח ותשלום מיסים בארה"ב. למעשה, מאז נכנס דונלד טראמפ לתפקיד, התרחבה ההגדרה ולכן כיום, גם אנשים שלא היו חייבים במיסים בעבר, חייבים לדווח ולשלם מיסים לממשלת ארה"ב.

אם אתם אזרחים ישראלי, אבל מחזיקים גם אזרחות אמריקאית למשל, אתם חייבים לדווח ולשלם מיסים – גם אם אתם לא חיים בארה"ב ולמעשה, אפילו אם מעולם לא חייתם או ביקרתם שם.

גם אם אין לכם עסק בארה"ב ואפילו אם אתם רק עובדים בתור שכירים בישראל, או בכל מום אחר בעולם – אם יש לכם אזרחות אמריקאית, אתם חייבים בדיווח ותשלום מיסים לרשויות האמריקאיות.

 

אבל אתם לא חייבים להיות בעלי אזרחות כפולה כדי להיות חייבים במס.

גם אם אין לכם אזרחות אמריקאית, אבל אתם עושים עסקים עם ארה"ב, אם יש לכם שם חברה ואפילו אם יש לכם חברה וירטואלית, רשומה בארה"ב, או שאתם עושים עסקים עם ארה"ב, אתם חייבים לדווח ולשלם מיסים לדוד סם.

 

כך תקבלו החזר מס מממשלת ארה"ב

אם אתם שייכים לאחד מהמקרים המתוארים מעלה, אתם חייבים במס, אבל אתם גם עשויים באותה המידה להיות זכאים להחזר מסס, אם הרשויות בארה"ב הגיעו למסקנה כי אכן מגיע לכם החזר כזה.

 

איך מקבלים החזר מס בארה"ב לזכאים?

התהליך דומה מאוד לזה שנהוג בישראל, עם כמה הבדלים, אשר העיקריים שבהם הם המרחק הגיאוגרפי הגדול, אשר לפעמים נמצאים בו החייבים במס מהמדינה להם הם חייבים.

ההבדל הגדול השני נובע מכך שבארה"ב קיים מיסוי פדרלי כלומר מיסוי שחל על כל תושבי ארה"ב, לעומת מיסוי מקומי, אשר מוטל על ידי הרשויות המקומיות – אלה שמנהלות את המדינות בתוך שטחה של ארה"ב.

המיסוי המקומי משתנה בין מדינה למדינה ואין לו כללים קבועים .

משום כך, הדרך הבטוחה ביותר לבדוק אם מגיעים לכם החזרי מס ממשלת ארה"C היא בעזרת רו"ח אמריקאי, שמכיר על בוריו את המיסוי האמריקאי ויודע גם לבדוק שלא שילמתם בטעות מס כפול – למדינת ישראל, כמו גם לרשויות האמריקאיות.

למידע נוסף והתייעצות בנושאי מס בארה"ב, בקרו באתר הבא https://masamerica.co.il.

 

לסיכום

החזר מס לאזרחים ישראלים מרשויות המס האמריקאיות מתקבל רק עבור אזרחים שהם גם אזרחים אמריקאים, או שיש להם עסקים עם ארה"ב ולכן הם חייבים במס לרשויות האמריקאיות.

במקרים כאלה תיתכן טעות בחישוב החבות במס ולכן תיתכן גם זכאות להחזר.

יחד עם זאת, כדי להבין במדויק את מצבכם ולדעת אם אתם זכאים – פנו לרו"ח אמריקאי, שיכול להבהיר עבורכם את הנושא על כל היבטיו ולדאוג לאינטרסים שלכם.

 

שטרות של כסף
שטרות של כסף

אולי תאהבו גם את