חיפוש

החזרי מס – למי מגיע ובאילו מקרים לא תוכלו לקבל?

אנשים רבים בישראל אינם מודעים לזכותם להגיש בקשה להחזר מס מרשות המיסים. כתוצאה מכך, כספים רבים אשר נגבים על ידי רשות המיסים נותרים בידיה אף על פי שישנם מי שזכאים לקבל את הכספים בחזרה. היקף הכספים המצוי בידי רשות המיסים הוא כה רב, עד כי דו"חות מבקר המדינה מהשנים האחרונות מתייחסים לסוגיה זו באופן עקבי. בפסקאות הקרובות נעמוד על המצבים בהם תהיו זכאים להחזר מס.

 

איך אפשר לברר זכאות?

השלב הראשון בעת ביצוע החזר מס הוא בירור הזכאות לקבלת הכספים בחזרה. החוק בישראל קובע את המצבים המזכים אדם בהחזר מס. על מנת לברר האם אתם עומדים בגדר תנאי העילות הקבועות בחוק, יש להכיר תחילה את המצבים המזכים – שינוי בשכר, שינוי מקום עבודה במהלך שנת המס, שחרור משירות צבאי/לאומי, שינוי בסטטוס הזוגי, שינוי בסטטוס המשפחתי (הולדת ילד), מעבר ליישוב מגורים מזכה, אבטלה במהלך חלק משנת המס ועוד.

רשות המיסים אינה פועלת כדי ליידע את האזרחים על זכאותם להחזר מס. לכן, עליכם לעשות זאת באופן עצמאי. הבדיקה יכולה להתבצע על ידכם או באמצעות חברה חיצונית שתסייע לכם בכך.

 

איך נכון לבצע את בדיקת הזכאות?

כאמור בדיקת הזכאות יכולה להתבצע באופן עצמאי על ידכם תוך יצירת קשר עם רשות המיסים. עם זאת, עליכם לקחת בחשבון כי מערכת המס בישראל הינה מערכת ריבודית מאוד ובה מארג אדיר של חוקים ותקנות אשר מסדיר את הפרוצדורות החוקיות השונות להתנהלות מול הרשות.

כלומר, לאדם ללא ידע במערכת מורכבת זו יהיה קשה מאוד להבין כיצד עליו להתנהל מולה. לכן, ייתכן שהדרך הנכונה ביותר היא הסתייעות בשירותיה של חברה המומחית בעניין זה. חברה מעין זו תוכלו למצוא בכתובת https://indigofinance.co.il/החזרי-מס/.

 

מתי לא תוכלו לקבל החזר מס?

במקרים בהם תנסו לפעול לבד מול רשות המיסים, יש סיכוי רב שתיתקלו בתשובה שלילית לבקשתכם להחזר מס. כך לדוגמא אילו לא תציגו את כל המסמכים הדרושים להוכחת עילת הבקשה שלכם, ייתכן שתיתקלו בסירוב של רשות המיסים מבלי לדעת כי כל שעליכם לעשות הוא לתקן את הבקשה שלכם.

יתר על כן, ייתכן מצב בו לא תבקשו החזר מס בגין קיומה של עילה מסוימת, וזאת על אף שאתם עומדים בתנאים שהיא קובעת. כלומר, חוסר הידע והניסיון בתחום יוביל אתכם לצמצום היריעה בגינה אתם תובעים, מה שיפחית את הסיכויים לקבלת החזר וכן להחזר נמוך.

 

הכי טוב לפעול באופן מקצועי

לאור האמור נראה כי כל הדרכים מובילות להסתייעות בחברה מקצועית ובה בעלי מקצוע בתחום. כי שנראה, היכולת של אדם מן השורה להגיש בהצלחה בקשה להחזר מס היא נמוכה יחסית. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי התשלום לחברה עבור הגשת הבקשה הוא בדרך כלל נמוך באופן יחסי.

Tired woman
Tired woman

אולי תאהבו גם את