חיפוש

מחירי טבעת יהלום

רכישת טבעת יהלום, טבעת זהב וכל תכשיט אחר, צריכה להתבצע בשום שכל, תוך בדיקה וחקירה של האפשרויות העומדות בפני הרוכש. כמו בכל תחום אחר, ( מדריך לקניית טבעת אירוסין)  לפני ביצוע הרכישה מומלץ מאוד לבדוק מחירים, לראות במה מדובר ורק לאחר מכן להחליט אם ומתי לרכוש טבעת יהלום, טבעת אירוסין ותכשיטי זהב ויהלומים אחרים. באשר למחירים – מספר המשתנים שהשקלול שלהם קובע את המחיר הוא גדול, ובדרך כלל איננו ידוע למרבית הרוכשים הפוטנציאלים. אילו גורמים משפיעים על קביעת מחירי טבעת יהלום וכן מחירי תכשיטים בכלל? מה הוא טווח המחירים לרכישת טבעת יהלום? בשורות הבאות ננסה לעסוק בתחום שהוא בעייתי ובמידה רבה אזוטרי.

ring
ring

הגורמים המשפיעים על קביעת מחיר טבעת יהלום

עם הגורמים המשפיעים על קביעת המחיר של  תכשיטים בכלל ושל טבעת יהלום מפרט, ניתן למנות בין השאר את משקל הזהב והיהלום, סוג הזהב והיהלום והקראט –  כלומר מידת הניקיון או עד כמה הזהב וכן היהלום שבהם מדובר הם טהורים. השכלול בין הקראט, המשקל וכן המספר והגודל של היהלומים בטבעת היהלום, הוא שנותן בסיכומו של עניין את המחיר הסופי. בנוסף יש לקחת בחשבון גם את עלות העבודה ועלויות נלוות נוספות, המשפיעות גם הן על מחיר טבעת יהלום. לעיתים מזומנות קורה שאנשים המעוניינים לרכוש טבעת יהלום כמו גם תכשיטים אחרים, עוברים בין חנויות שונות לממכר תכשיטים ומוצאים תכשיטים שהם לכאורה דומים או אפילו זהים, במחירים שאינם זהים כלל ועיקר. גם הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות, כאשר חלק מהן תלויות כאמור בסוג החומר וחלק תלויות במבצעים או בהזדמנויות שמי שמחזיק בזמן מסוים בתכשיט מסוים עומד בפניהן, המאפשרות לו להוריד בצורה ניכרת את מחיר התכשיט. כיוון שמדובר בתחום שהשינויים בו הם תכופים מצד אחד ועלולים להיות גדולים מצד שני, הסיכויים שגם אותו תכשיט יימכרר בשני מקומות שונים במחירים שאינם זהים הוא גדול יחסית.

מה הוא טווח המחירים לרכישת טבעת יהלום ממוצעת?

טווח המחירים לרכישת טבעת יהלום יכול לנוע החל מכמה מאות שקלים וכלה בכמה אלפי שקלים או אפילו עשרות אלפים. המחירים  של טבעת יהלום מושפעים כאמור מגורמים רבים, כפי שהוזכר לעיל. ואולם בנוסף למשקל הזהב, מידת הטוהר שלו, משקל היהלום ומספר היהלומים בטבעת, חשוב לתת את הדעת גם על היוצר של הטבעת והמעצב שלה. טבעות יהלום המעוצבות בידי מומחים לדבר,  יכולות להיות יקרות הרבה יותר מאשר טבעות שיוצרו בסוג של ייצור המוני. אם טבעת מהסוג הזה יוצרה באופן ספציפי עבור אדם מסוים, והיא כוללת סממנים אישיים כגון חריטת שם או כל דבר אחר על גבי הטבעת, גם הדבר הזה יכול להשפיע במידה רבה על המחיר. בכל מקרה, לפני רכישה של טבעת יהלום או כל תכשיט אחר, כדאי לדרוש מסמכים הקשורים באוטו תכשיט. כלומר תעודת אחריות וכן מסמכים אחרים המעידים על האיכות של התכשיט, וכן סממנים נוספים, כמו שם המעצב.

אולי תאהבו גם את