חיפוש

מלחמת הסלולר עולה מדרגה – מה זה אומר

המאבק בין חברות הסלולר הפך למלחמת הישרדות של ממש.

כל לקוח הוא כיבוש וכל חבילה שנמכרת היא הישג. המאבק בין החברות נעשה תוך ניסיון להוריד מחירים באופן קבוע, כדי לפגוע במתחרים ולבסס מעמד איתן בשוק הסלולר.

כדי להשיג דריסת רגל משמעותית בשוק, החברות מציעות מגוון שירותים ושיטות תמחור, כך שבהשוואה זריזה, כל לקוח יכול למצוא חבילה מושלמת.

 

ביסוס מעמדם של שחקנים חדשים בשוק

תחילת מלחמת הסלולר היא עם הכרזת הרפורמה בשוק הסלולר על ידי שר התקשורת כחלון. לפני הרפורמה, שוק התקשורת נשלט באופן מלא על ידי מספר מצומצם של שחקנים, כאשר היה להם אינטרס לשמור על תמחור גבוה של השירותים השונים, והמאבק על הלקוחות התנהל בעיקר סביב קליטה וביצועים. לאחר הרפורמה, הוקמו ונכנסו לשוק הישראלי חברות תקשורת רבות, אשר מנהלות מאבק על כל לקוח, ויוצרות תחרות והפחתת מחירים. חלק מהשחקנים החדשים בשוק, הן חברות בת של ארגונים גדולים במשק הישראלי, אשר יכולים לעמוד בתחרות ממושכת מול חברות הסלולר הגדולות. החברות הללו כוללות בין השאר את 012 מובייל, רמי לוי תקשורת, פרטנר (שגם חזקה מאוד עם חבילת פרטנר טיוי) והוט מובייל. בהתחלה מעמדן של החברות החדשות היה לא יציב, בגלל ששולי הרווח שלהם הצטמצמו משמעותית עקב התחרות, אך היום החברות החדשות כבר ביססו את מעמדן, והפכו לחלק אינטגרלי ממשק התקשורת בארץ לשנים הבאות.

 

חבילות תקשורת משולבות

חלק מהמלחמה בשוק הסלולר, חרגה בהרבה מתחומי הפלאפון הסלולרי בלבד. כדי למשוך לקוחות, החברות הפכו יצירתיות, ומציעות לעיתים קרובות חבילות תקשורת משולבות, אשר כוללות הרבה יותר מאשר רק שירות נתונים לפלאפונים. כך, חלק מהחברות מציעות שירותי טלוויזיה, אינטרנט, או טלפוניה ביתית בשילוב עם קווי סלולר. כך, במחיר אחד, תוכלו ליהנות מאספקת רוב שירותי התקשורת לבית שלכם, בלי להסתבך, ובלי צורך להתמקח באופן נפרד עם כל חברה וחברה. שירותים אלו גם מאפשרים קבלת שירות לקוחות יעיל יותר, מאחר והחברה תחשוש הרבה יותר לאבד אתכם כלקוחות.

 

מבצעים חסרי תקדים למצטרפים חדשים

המלחמה בשוק התקשורת נסובה סביב מצטרפים חדשים. המחשבה מאחורי התהליך, היא שאנשים שכבר מנויים בחברת סלולר ומשלמים מחיר קבוע וסביר, פחות ייטו לעשות שינויים ולהחליף כרטיסי סים. המבצעים חסרי התקדים לכן, מופנים למצטרפים חדשים. לקוחות ותיקים עשויים למצוא את עצמם מוזנחים על ידי החברות, אשר אינן מוכנות להציע להם מבצעים בסדר גודל דומה.

 

אפשרויות מגוונות לבחירת חבילת תקשורת

במטרה להכין את הקרקע לאספקת שירותי תקשורת לכל החברה הישראלית, החברות החלו בבניית חבילות מגוונות, אשר נועדו להתאים לכל לקוח באשר הוא. חבילות אלו כוללות לעיתים קרובות שירותי חיוג או אינטרנט מחוץ לגבולות ישראל, שירותי תקשורת לשומרי שבת במחיר מוזל, או חבילות תקשורת עם החזר על שירותים שלא נוצלו במלואם.

 

מספרים

אולי תאהבו גם את