חיפוש

מה הכי נכון לעסק שלך – משכנתא או הלוואה?

משכנתא לעסק, היא הלוואה הניתנת מהבנק, עבור פיתוח וניהול של העסק, כלומר במקום המשכנתא הרגילה בה ההלוואה היא עבור דירה – כאן ההלוואה היא למטרה עסקית. רבים מתלבטים האם לבחור במשכנתא לעסק, או בהלוואה רגילה, שכן אלה שונות בתמהיל, בריבית, ובגובה ההלוואה. כדי להבין מה עדיף עבורכם, לפניכם קצת על מה הכי נכון לעסק שלך – משכנתא או הלוואה?

 

מה היא משכנתא לעסק?

בהליך של משכנתא רגילה, בעל המשכנתא לוקח את ההלוואה במטרה לקבל הלוואה ארוכת טווח לנכס, ובתמורה הבנק משעבד את הנכס במקרה בו הלקוח לא ועמד בהלוואות ובהסכם בניהם. בעזרת שיעבוד זה, הבנק נמנע מהפסדים. גם במשכנתא לעסק, שמטרתה היא קבלת הלוואה ארוכת טווח עבור העסק – הבנק משעבד את העסק ובמקרה בו הלקוח לא עומד בהלוואות המשכנתא שלקח, הבנק יעכל וימכור את הנכס לכיסוי ההוצאות. משכנתאות לעסקים ניתנות במגוון של תמהילים ותנאים לכן כדאי לבדוק את האופציות הניתנות בכל בנק, ולנהל משא ומתן לשיפור התנאים.

 

איך מקבלים משכנתא לעסק?

תהליך קבלה של משכנתא לעסק, מתחיל בהגשת בקשה אל אחד מהבנקים שמעניקים משכנתאות, מומלץ כמובן לבדוק את ההצעות בכמה בנקים שונים. לאחר תהליך ההגשה, הבנק בוחן את הבקשה על ידי בדיקה של הלקוח, מצבו הפיננסי, הוצאותיו והכנסותיו בשנים האחרונות וכדומה – כ לזאת כדי לוודא שמדובר בלקוח שיעמוד בהלוואה ובהחזרים החודשיים שלה. בתוך הליך הגשת הבקשה יידרש הלקוח לפרט גם את הפרטים של העסק אותו הוא מעוניין לפתח, כולל תכנית עסקית מפורטת.

 

איך נדע מה עדיף? הלוואה או משכנתא לעסק?

לכל אחת מהאופציות הפיננסיות העומדות לפניכם, הלוואה או משכנתא לעסק, יש יתרונות וחסרונות אשר יתאימו לכל לקוח בהתאם למצבו.

  • עבור לקוחות שנדרשים לכסף רב באופן חד פעמי, עבור איזה קמפיין שיווקי שבוודאות יניב כספים להחזר ההלוואה – ייתכן והלוואה תהיה יותר מתאימה, שלא כמו משכנתא שנפרסת ומכניסה את קצבאות ההלוואה באופן ארוך טווח. לעומת זאת, רבים יעדיפו לקחת משכנתא כדי להיות בטוחים שהם יעמדו בהחזרת ההלוואה, ולא להכניס את עצמם לדד ליין לוחץ ומיותר.
  • הבדל נוסף בין הלוואה למשכנתא, הוא ה'כיסוי' שהבנק עושה לעצמו – כלומר בעוד ובמשכנתא, הבנק מכסה את עצמו מפגיעה כלכלית בעזרת שיעבד הנכס והעסק, בהלוואה הכיסוי הוא דרך ערבים, שצריכים לחתום. כך שרבים יעדיפו משכנתא כי בה אין צורך בערבים ובאנשים נוספים מלבדם.
  • הבדל חשוב וקריטי שיסייע לנו לבחור האם לקחת הלוואה או משכנתא, הוא בדיקת תנאי ההלוואה. בעוד ובמשכנתאות ניתן לסגור שלל עסקאות עם ריביות נמוכות, מסלולי החזרה מרוחקים ולהטיב את התנאים במשא ומתן, לרוב במסלול רגיל של הלוואה לא נוכל לעשות כן, וכדאי לבדוק מראש איזו אופציה יותר רווחית ומשתלמת עבורכם.

עֵסֶק

 

אולי תאהבו גם את

מודיעין עסקי
מה התועלת במודיעין עסקי?

עולם העסקים הוא עולם מורכב ומאתגר, המחייב אותנו להתפתח כל העת ולשמור על חדשנות ופרמטרים שיציבו אותנו בקדמת עולם העסקים. כך, אחת הדרכים היעילות לשמירה

קראו עוד »