חיפוש

מתי מחליפים את הדוד?

פתחתם את הברז, וגיליתם שהמים החמים לא מגיעים? או שפתחתם את הדוד ומיד נוצר קצר חשמלי? סימן שככל הנראה יש בעיה בדוד שלכם. חשוב לדעת שלא כל בעיה דורשת את החלפת הדוד, ובמרבית המקרים ניתן להזמין טכנאי שיתקן את הבעיה ללא צורך בהחלפה. מתי כן צריך להחליף את הדוד?

 

תקלות שמצריכות תיקון

ככלל, מרבית התקלות שייתכנו בדוד הן ברות תיקון, ובהן לא נדרש להחליף את הדוד. ייתכנו מקרים בהם תהיה נזילה מהדוד, או שהוא יגרום לקצר חשמלי בשל מגע עם מים או חיווט לא תקין.

במקרים אלו, כל שתצטרכו לעשות הוא להזמין טכנאי מוסמך, על מנת שיבדוק לעומק את התקלה ויתקן אותה. כמובן שלפני שאתם מזמינים את הטכנאי, מומלץ לערוך סקר שוק קצר ולבדוק איזה טכנאי פועל באזור המגורים שלכם, מהי רמת המקצועיות שלו וכמה ניסיון יש לו בתחום.

 

מתי יש צורך להחליף את הדוד?

כאמור, רק במקרים בהם טכנאי מוסמך לא יוכל לתקן את התקלה יהיה צורך להחליף לגמרי את הדוד. מקרים אלו ייתכנו במידה והמקור של הנזילה מגיע מחור או סדק כלשהו בגוף הדוד – מקרים כאלה לא ניתנים לתיקון, ולכן יהיה צורך להחליף את גוף הדוד.

בנוסף, הצורך להחליף את הדוד עולה ככל שהגיל שלו גבוה יותר. דוד שנמצא בשימוש 8 שנים ויותר נחשב לדוד ישן, שלא יהיה טעם לבצע בו תיקון – אלא נדרש להחליף אותו. גם אם הטכנאי מציע לכם להסתפק בתיקון, קחו בחשבון כי יש להניח כי התיקון לא יהיה אפקטיבי לאורך זמן.

במידה ואתם צריכים להחליף דוד חשמלי בביתכם, ואתם מעוניינים לפני כן להכיר את כל רכיבי הדוד ולוודא כי אכן מדובר בתקלה שדורשת את החלפת הדוד ולא רק את תיקונו – תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://www.myim.co.il. באתר תוכלו למצוא מידע על הרכיבים של הדוד, לקרוא על תיקונים ועלויות, וכן על החלפת דוד ומה נדרש מכם על מנת לעשות זאת.

 

מה נדרש לוודא לפני שמחליפים את הדוד?

דוד הוא מוצר שנמצא בשימוש יום יומי בבתים רבים. ככל מוצר, הדוד צריך לעמוד בתו תקן שקבע מכון התקנים הישראלי – שמעיד על כך שהוא מוצר איכותי ובטוח לשימוש, ועבר את כל הבדיקות הדרושות לצורך התקנתו.

על כן, לפני שאתם מחליפים את הדוד – עליכם לוודא כי הדוד החדש אכן עומד בתו התקן. תוכלו לבקש מהטכנאי שיראה לכם את תו התקן, על מנת שתוכלו להיות בטוחים. מעבר לכך, מומלץ להזמין מראש רק טכנאי שבדקתם אודותיו ואתם יודעים שהוא אמין ומקצועי. סביר להניח שטכנאי כזה יראה לכם מיוזמתו שהדוד בעל תו תקן, ושהוא טכנאי מוסמך ומקצועי.

חשוב לזכור שהדוד ישמש אתכם שנים רבות – חשוב לוודא את תקינותו וכשירותו!

 

מכשיר חשמלי

אולי תאהבו גם את

אישה שוכבת במיטה
איפה כדאי לקנות מיטות?

אם הגעתם למאמר הזה כנראה שאתם עומדים לעבור דירה בקרוב או שאתם לקראת שיפוץ הדירה הנוכחית שלכם. כחלק מהשיפוץ או העיצוב המחודש שאתם עורכים בדירה,

קראו עוד »
גחלים
מנגל משפחתי מומלץ

סוגי המנגלים השונים מספקים חוויות שונות, על האש מוצלח מחייב גריל מוצלח, קיימים בשוק מנגלים רבים כל כך שהצרכן הפשוט, וגם זה המתוחכם, עלול להסתבך

קראו עוד »