חיפוש

נפצעת בצבא? דע את זכויותיך

בכל שנה, אלפי חיילים וחיילות, ביניהם גם אנשי מילואים ועובדי משרד הביטחון נפצעים במהלך השירות הצבאי שלהם. במצבים כאלה התקווה היא שתהיה להם החלמה מהירה ושלמה, אך לרוב לצערם, לא בכך מדובר. חיילים וכוחות הביטחון רבים מוצאים את עצמם במצבים ובבעיות רפואיות גופניות רבות ולעיתים גם בעיות נפשיות אשר מלוות אותם גם לאחר תקופה ארוכה מהשחרור שלהם. דבר זה מונע מהם לקיים חיים מלאים ובריאים כפי שהיו רוצים. במקרה של פציעה, מה עליכם לעשות?

 

תביעה נגד משרד הביטחון

במקרה כזה ניתן להגיש תביעה למשרד הביטחון במקרה וחליתם או נפצעתם במהלך השירות שלכם. הפציעה יכולה להיות גם פיזית וגם נפשית. פגיעה פיזית יכולה ללוות אתכם לאחר השירות וכך גם הפגיעה הנפשית, כמו מקרים רבים של פוסט טראומה, חרדה, דיכאון, הלם קרב כתוצאה מפעילות לאורך השירות.

 

מלאו את כל הטפסים הנדרשים לכך

במקרה כזה, עליכם למלא טפסים על מנת להגיש בקשה נגד משרד הביטחון. כל אחד מהטפסים עוסק בנושא שונה או במטרה שונה. לכל טופס יש מטרה שונה וחשוב מאוד לעיין בטפסים כדי למלא את המסמך הנכון עבורכם. חשוב לקחת הזמן בעת מילוי הטופס כדי לוודא שלא פספסתם אף פרט, או לא סיפקתם פרטים מלאים. במקרה כזה גם מומלץ להיוועץ עם עורך דין או מומחה שעוסק בנושא הספציפי מול המערכת הצבאית הקשור לתביעה שלכם. היכנסו עכשיו אל: https://brunolaw.co.il/זכויות-חייל

 

תהליך התביעה

חשוב להכיר את תהליך התביעה מול משרד הביטחון. יש שלושה קטגוריות שונות:

מסלול ירוק – חבלות פציעות בהקשר של השירות הצבאי או הביטחוני בלתי ניתן לערעור.

תחום חבלות – חבלה או פציעה שהקשר שלהם לשירות אינו חד משמעי.

תחום מחלות – תביעה המאופיינת בקשר למחלה הנגרמה עקב השירות הצבאי.

לכל הקטגורים הללו יש אחוזי הצלחה משתנים, תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם לזכות דרך השכרת שירותיו של עורך דין שמומחה לתביעות מול משרד הביטחון.

 

זכויות נכי צה״ל

יש מספר רחב של שירותים, ביניהם זכויות והטבות לאנשים המוכרים כנכי צהל ומשרד הביטחון. ראשית, חשוב להתייעץ עם עורך דין המבחן בתחום וכך להבין יותר טוב את היקף הזכויות ואת הזכות שתוכלו לקבל בגין נכות או בגין שלב התביעה. זכויות הללו כוללות בין היתר דיור לנכי צה״ל, שיקום, שירותים רפואיים, שיקום תעסוקתי, רכב רפואי וניידות, שיקום סוציאלי ועוד.

 

לסיכום

המערכת הצבאית עלולה להיות מערכת נוקשה, אך אם במקרה ונפגעתם או חליתם בעת השירות הצבאי שלכם חשוב שתדעו ותהיו מודעים לזכויות שלכם. תביעה מול מערכת הצבאית או מערכת הביטחון עלולה להביא עימה לא מעט חששות, לכן חשוב מאוד להיוועץ עם גורם מקצועי כמו עורך דין צבאי, על מנת להבין את הזכויות שלכם ולקבל את הליווי הנדרש לכם וכך תוכלו להעלות את הסיכויים להצלחת התביעה שלכם. בהצלחה.

עורך דין פציעה צבאית

אולי תאהבו גם את