חיפוש

עורך דין גירושין – מהי אחריותו?

תהליך גירושין הוא לרוב תהליך לא נעים, בו אנו נאלצים לפרק את הקשר המשפחתי ולדאוג להשלכות הכלכליות, החוקיות וההוריות שיש לתהליך זה. במציאות של ימינו, בה תופעת הגירושין היא די נפוצה, חשוב שנבחר עורך דין מקצועי המתמחה בגירושין, אך עוד לפני כן – חשוב שנבין מהי אחריותו

 

המשמעויות המשפטיות של תהליך הגירושין

רגע הנישואין נתפס אצל כולנו כאחד הרגעים המאושרים ביותר בחיים, ובצדק יש לומר, אך מציאות החיים והנסיבות השונות, לעיתים מציירים לנו תמונה קצת אחרת, כאשר מתברר לעיתים כי ההחלטה הכי טובה עבור שני הצדדים היא פירוק החבילה המשותפת.

על אף שמדובר במקרים די שכיחים, ההחלטה על פירוק החבילה ופתיחה בתהליך הגירושין היא החלטה לא קלה, המלווה לעיתים באמוציות והרבה רגשות שליליים. בנוסף על המורכבות הרגשית, הליך הגירושין הוא הליך מורכב גם מבחינה משפטית, כשלתהליך זה נלווים השלכות חוקיות, כלכליות והוריות נרחבות.

 

תהליך גירושין מתחיל בבחירת עורך דין מתאים

ראינו אם כן כי לתהליך הגירושין ישנן הלשכות משפטיות רבות, המשפיעות על תחומים רבים בחיינו – אישיים וכלכליים כאחד. לעיתים, בשל האמוציות הרבות ותחושות הבלבול הנלוות לתהליך מורכב זה, אנחנו עלולים שלא לשים לב ואף להמעיט בחשיבות של הסכם גירושין מקיף וממצה, המתחשב בצרכים שלנו.

לפיכך, עם ההבנה המתגבשת בדבר הרצון לפרק את החבילה, מומלץ להקדים ולהתייעץ עם עורך דין מקצועי – עו"ד הלנה שמחי – עורך דין גירושין, על מנת להבין היכן בדיוק אתם עומדים בתהליך, מהם הזכויות שלכם וכיצד ישפיעו עליכם ההשלכות המשפטיות של התהליך.

 

תפקידו של עורך דין גירושין

בכל פנייה לעורך דין, אנחנו מצפים ממנו שייצג אותנו נאמנה וינהל את ההליכים המשפטיים בצורה הכי טובה שאפשר, על מנת למצות את הזכויות והצרכים שלנו בצורה המיטבית ביותר ולתכנן היטב את דרכי הפעולה המתאימים למקרה.

מלבד תחום אחריות כללי זה, המשותף לכלל עורכי הדין בתחומים השונים, כשמדובר בעורך דין לענייני גירושין, על עורך הדין לגלות הבנה מעמיקה בתחום דיני המשפחה בכלל והכרת הפסיקה והסעיפים הרלוונטיים לדיני גירושין בפרט, היות ובתחום זה יש לבתי הדין של הדתות השונות סמכות בלעדית.

 

תחומי אחריותו של עורך דין גירושין

תחומי האחריות של עורך דין גירושין הם רבים ומגוונים ומשתנים בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה. יחד עם זאת, ישנם כמה תחומי אחריות בולטים ונפוצים במיוחד בתחום הגירושין וביניהם:

תביעת מזונות – במידה ויש ילדים לזוג שמעוניין להיפרד, הרי שיש לקבוע את דמי המזונות, תוך התחשבות בהכנסתו של האב, צרכי הילדים והגילאים שלהם.

חלוקת הון ורכוש – במהלך הזמן המשותף בהם התנהלה מערכת יחסית משותפת, בני הזוג צוברים נכסים שונים, אותם יש לדאוג לחלק באופן שוויוני וצודק.

הסדרי ראייה – עורך דין לענייני גירושין אחראי בין היתר על קביעת מספר הימים הקבועים בהם הילדים יהיו תחת המשמורת של אחד ההורים.

עורך דין גירושין

 

אולי תאהבו גם את