חיפוש

פריצת דיסק עקב ישיבה ממושכת

 תופעה של פריצת דיסק היא שכיחה מכפי שנהוג לחשוב. בנוסף, החדשות הרעות הן שפריצת דיסק עלולה להתרחש לא רק בגלל פעילות גופנית מאומצת או תנועה לא נכונה – אלא אפילו עקב ישיבה ממושכת. אז איך מזהים אותה ומה עושים? הנה כמה הצעות

ישיבה ממושכת משפיעה לרעה על הבריאות ואינה מומלצת. גורמי רפואה מכל רחבי העולם מסכימים על כך שכדאי לקום מהכיסא אחת ל-20 דקות או מקסימום חצי שעה, כדי לבצע פעילות מתונה ולהניע את השרירים. עם זאת, רבים מאיתנו לא מכירים עד הסוף את ההשלכות השליליות של ישיבה ממושכת ובהן פריצת דיסק.

 

מה עושים אם סובלים מפריצת דיסק?

התמודדות עם פריצת דיסק עקב ישיבה ממושכת צריכה להתבצע בכמה מישורים שונים. במישור האישי, הדבר החשוב ביותר הוא לעקוב אחר סימנים המעידים על פריצת דיסק. במישור הרפואי, יש לפנות אל בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. בהיבט הכלכלי, אפשר להשתמש במידע מאתר https://pitzuim.co.il כדי לברר זכאות לפיצויים ותגמולים.

 

מה זה בכלל "פריצת דיסק"?

הדיסק הוא מבנה מעגלי שנמצא בין כל זוג חוליות לאורך עמוד השדרה. תפקידו לשמש בולם זעזועים ולכן הוא מורכב מחלק פנימי רך ודמוי ג'ל, שסביבו יש טבעת של רקמה קשיחה. אם הסיבים החיצוניים והקשיחים שמקיפים את החומר נחלשים או נקרעים, החומר הרך עלול לפרוץ החוצה – וכך מתרחשת פריצת דיסק.

 

מה גורם לפריצת דיסק?

ישיבה ממושכת היא כאמור רק חלק מרשימת גורמי סיכון ארוכה יותר שעלולה להחמיר עד כדי פריצת דיסק. ברוב המקרים, פריצת דיסק נגרמת בגלל חבלה או הזדקנות. החבלה יכולה להיות בעקבות אימון פיזי, מכה או חלילה תאונה. לשם השוואה, הזדקנות והיחלשות טבעית משפיעים על כל השרירים בגוף וגם על העצמות. במקרים של ישיבה ממושכת, פריצת דיסק נגרמת בגלל העומס המוטל על עמוד השדרה והקיבעון של הגב.

 

כך תדעו שאתם סובלים מפריצת דיסק

פריצת דיסק לא תמיד גורמת לתסמינים. יתרה על כך, אין ממש קשר בין דרגת הפציעה בדיסק לבין עוצמת התסמינים והכאב. זו גם הסיבה שלפעמים רק בלט קטן מנטרל לגמרי את יכולת התנועה שלנו וגורם תסמינים קשים, בעוד דווקא פריצה גדולה היא זו שזוכה מצדנו להתעלמות פשוט כי אנחנו לא מרגישים אותה. עם זאת, כן ניתן להצביע על תסמינים שכיחים שחוזרים על עצמם ובהם כאבי גב, עקצוצים, תחושת של עור רדום ואף פגיעה בעצבים המוטוריים יחד עם חולשת שרירים כללית.

 

מה הטיפול בפריצת דיסק?

 התמודדות עם פריצת דיסק בעקבות ישיבה ממושכת או גורמי סיכון אחרים יכולה להיות מבוססת על טיפולים ניתוחיים וטיפולים שמרניים. מטבע הדברים, הדרך הכי טובה לבחור את הטיפול האפקטיבי היא להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו מקרוב.

 

פריצת דיסק עקב ישיבה ממושכת 3/4/22 vshomron.co.il
אובדן כושר עבודה בעקבות ניתוח 5/4/22 tishkofet.co.il
פיצויים על פוסט טראומה ואיך להשיג אותם 7/4/22 4florentine.co.il
איך לפעול לקבלת תמלוגים מחברת הביטוח? 10/4/22 noartelem.org.il
מה חברת הביטוח תעשה הכול כדי להקשות עלינו? 13/4/22 desert-days.co.il
הפרעת הסתגלות נכות? כיצד מתמודדים? 17/4/22 beshekel.org.il
כמה כסף מקבלים על תאונת עבודה 19/4/22 scc.co.il
הפרעת הסתגלות ביטוח לאומי? יש מה לעשות 24/4/22 tundra.co.il
פנסיה רפואית מוקדמת – מדריך מקוצר 26/4/22 2change.co.il
אובדן כושר עבודה זמני עקב ניתוח 28/4/22 silentarrow.co.il
ישיבה ממושכת
ישיבה ממושכת

אולי תאהבו גם את