חיפוש

תסמונת ארב – רשלנות רפואית: בדקו זכאותכם לפיצוי

תסמונת ארב היא מום מולד שגורם לשיתוק ולבעיות מוטוריות במקלעת הזרוע והחוליות. לאחר הלידה התינוק לא יוכל להזיז, לסובב או להרחיק את הזרוע והמנח שלה יהיה בסיבוב פנימה. לזה נלווה גם חוסר תחושה ולכן מדובר על שיתוק. כיצד מתמודדים עם תסמונת ארב והאם ניתן לתבוע רשלנות רפואית – על כך במאמר הבא.

 

מה גורם לתסמונת ארב?

במצב של לידה הראש של התינוק מתחיל להיראות אך הכתפיים שלו תקועות בצוואר הרחם. זה יכול לקרות בעיקר בשל משקל גבוה של העובר. גורמים נוספים הם סוכרת היריון, משקל נמוך או השמנת יתר של היולדת, מצוקה עוברית, שיתוק בלידות שקדמו ללידה הנידונה, מצג עכוז או לידת מלקחיים. הפגיעה קורת כאשר הרופא המיילד מתקשה למשוך את התינוק החוצה.

לפיכך, אם במהלך ההיריון לא בוצעו בדיקות כמו סקירת מערכות ואולטרה סאונד כדי להעריך את המשקל של העובר ניתן להוכיח רשלנות רפואית. הקליקו בקישור לקבלת מידע על רשלנות רפואית בנושא.

 

האם ניתן לרפא תסמונת ארב?

ברפואה מעריכים שמדובר על תסמונת שעוברת לבד בגיל שנתיים בהתאם לנזק שנגרם לעצבים. כאשר מבחינים בדם ובצקת מסביב לעצב ניתן יהיה להחלים לאחר שהם יספגו בגוף. במידה ונוצר קרע בסיבים הנמצאים מסביב לעצב לתינוק ייקח יותר זמן כדי להחלים. במילים אחרות, ניתן להחלים מהתסמונת כאשר הנזק הוא קטן. יש לאבחן את מידת הנזק באמצעות בדיקה של הרפלקסים, הטונוס ועוד באמצעות בדיקות הדמיה מגוונות.

 

כיצד מטפלים בתסמונת ארב?

הטיפול בשיתוק כולל קיבוע של היד בזווית של 90 מעלות, עיסויים מגיל 14 ימים כדי לשפר טווחי תנועה או באמצעות ניתוח נוירולוגי, פלסטי ואורטופדי. במקרים מסוימים משתמשים אף בהזרקות. רק במידה והטיפול השיקומי אינו יעיל ניתן לטפל בתופעה בניתוח כירורגי. כדי למנוע את השיתוק יש לבצע מעקב אחר נשים הרות עם סכרת היריון ולשקול לידה של ניתוח קיסרי על מנת לצמצם נזקים.

 

העילה לרשלנות רפואית

על מנת לתבוע פיצוי מקסימלי על רשלנות רפואית תסמונת ארב יש להוכיח שלא נעשה מספיק או לא נשקלו החלטות טרם הלידה. כלומר, לידה רגילה מסכנת את העובר עוד יותר מלידת ניתוח קיסרי. אם הרופא לא העריך נכון את משקל העובר ולא נקט בפעולה של ניתוח קיסרי הרי שהוא סיכן את העובר. בדומה לכך, אבחון שנעשה מאוחר מדי או גרימת נזק פיזי בעת הטיפול או בניתוח עצמו.

הדרך הטובה ביותר היא לפנות לעורך דין רשלנות רפואית במידה ועלו אצל ההורים חשדות שהתסמונת קרתה עקב רשלנות רפואית ולקבל ייעוץ האם ניתן לתבוע. בנוסף, יש לשמור על כל המסמכים הרפואיים ולקבל חוות דעת של רופא מומחה כמו נוירולוג או אורתופד על מנת להוכיח קשר סיבתי בין הנזק לרשלנות הרפואית.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את