חיפוש

הטיסה איחרה? 5 טיפים שיעזרו לכם למקסם את הפיצויים

כאשר טיסה מאחרת באופן משמעותי, הנוסעים עלולים לחוות אי נוחות ואי ודאות. למרבה המזל, חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) בישראל, כמו גם חוקים בינלאומיים אחרים, מספק לנוסעים זכויות ברורות לקבלת פיצויים ושירותי סיוע במקרה של עיכובים. קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם למקסם את הפיצויים במקרה של עיכוב בטיסה

 

1. לוודא שהעיכוב עומד בתנאי החוק

ראשית, עליכם לוודא שהעיכוב עומד בתנאי החוק המזכים לפיצוי. על פי חוק טיבי, טיסה שהמריאה באיחור של שעתיים לפחות מהמועד הנקוב בכרטיס, מזכה את הנוסעים לשירותי סיוע, הכוללים מזון ומשקאות במהלך זמן ההמתנה, וכן אמצעי תקשורת לשיחות טלפון או משלוח הודעות.

אם הטיסה מתעכבת ביותר מחמש שעות, הנוסעים זכאים גם להשבת התמורה עבור כרטיס הטיסה או לקבלת כרטיס חלופי, לפי בחירתם. כדי למקסם את הפיצוי, יש לבדוק בדיוק כמה זמן האיחור נמשך, ולוודא שהעיכוב חורג מהגבולות המינימליים שנקבעו בחוק לקבלת פיצוי ושירותי סיוע.

1. לוודא שהעיכוב עומד בתנאי החוק

2. לשמור מסמכים

על מנת לקבל פיצוי על איחור בטיסה חשוב לשמור את כל המסמכים והראיות הרלוונטיים הקשורים לעיכוב. המסמכים החשובים ביותר כוללים את כרטיס הטיסה, כל הודעה שנשלחה מחברת התעופה על העיכוב, וכן כל קבלה על הוצאות שנגרמו כתוצאה מהעיכוב, כמו מזון, שתייה או לינה.

איסוף ראיות הוא חלק קריטי בתהליך קבלת הפיצויים, משום שחברות התעופה עשויות לבקש הוכחות לכך שהאיחור אכן גרם לנזק כלכלי או אישי. אם הנוסע בוחר להגיש תביעה, שמירת כל המסמכים האלו תסייע לו להוכיח את זכאותו לפיצוי מרבי.

 

3. לדרוש זכויות

השלב הבא במיקסום הפיצויים הוא לדרוש את כל הזכויות המגיעות לכם על פי החוק. נוסעים רבים אינם מודעים לכל הזכויות שמגיעות להם במצב של עיכוב טיסה, וחברות התעופה לא תמיד מציינות את כל האפשרויות.

במקרה של עיכוב, הנוסע זכאי לא רק למזון, משקאות ושירותי תקשורת, אלא גם לאירוח בבית מלון במידה שהאיחור דורש שהייה לילה נוסף. כמו כן, על חברת התעופה לספק שירותי הסעה בין שדה התעופה לבית המלון, אם נדרש. חשוב לדרוש את השירותים האלו מחברת התעופה בזמן אמת, כדי להבטיח שהנוסע לא יצטרך לשלם.

 

4. לבדוק את גובה הפיצוי

הפיצוי משתנה בהתאם למרחק הטיסה:

עבור טיסות קצרות עד 2,000 ק"מ – הפיצוי עומד על 1,440 שקלים חדשים. עבור טיסות עד 4,500 ק"מ – הפיצוי הוא 2,310 שקלים, ועבור טיסות ארוכות יותר הפיצוי מגיע ל-3,460 שקלים. פיצוי זה משולם לנוסעים בנוסף לשירותי הסיוע, ולכן חשוב לדעת לדרוש אותו ולא להסתפק רק בהטבות שניתנות בשדה התעופה.

 

5. להגיש תביעה מסודרת

במקרה שחברת התעופה לא עמדה בהתחייבויותיה, והנוסע לא קיבל את הפיצויים והשירותים שמגיעים לו – החוק מאפשר להגיש תביעה נגד חברת התעופה. אם זה המצב, עליכם להגיש תביעה בזמן ובצורה מסודרת.

5. להגיש תביעה מסודרת

אולי תאהבו גם את

חנק אצל יילוד
מה זה אספיקציה ביילוד?

אספיקציה ביילוד, הידועה גם בשם תשניק סב לידתי, היא מצב רפואי חמור שבו התינוק סובל ממחסור בחמצן במהלך תהליך הלידה או מיד לאחריה. מצב זה

קראו עוד »