חיפוש

איך מחשבים גמלת ילד נכה?

הביטוח הלאומי אמור להיות רשת הביטחון של כולנו. אנחנו משלמים מדי חודש דמי ביטוח לאומי, בין אם אנחנו עצמאים ובין אם אנחנו שכירים. זאת מתוך מטרה משותפת, שבמקרי חירום או קיצון, הביטוח הלאומי יוכל לסייע לזולת מבחינה כלכלית.

הביטוח הלאומי מסייע בדרכים שונות לאוכלוסיות מגוונות. אחת הדרכים הללו היא תשלום גמלה להורים לילדים נכים. הגמלה הזאת מסייעת מבחינה כספית, ומאפשרת התנהלות בצורה קלה יותר מצד ההורים. במאמר הבא נסביר איך מחשבים את הגמלה הזאת.

 

גמלת ילד נכה

גמלת ילד נכה היא אחת הגמלאות שמשלם הביטוח הלאומי. הגמלה משולמת להורים של ילדים עם לקויות שונות, המגבילות את היכולת שלהם לתפקד בעצמם בצורה פשוטה. גמלת ילד נכה משולמת לילדים מגיל שלושה חודשים ויום, למשך 18 שנים. בהגיעו של הילד לגיל 18 ושלושה חודשים, הוריו לא יקבלו יותר את הגמלה.

כדי לקבל גמלה כזאת, יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי, בהליך קבוע, יחליט האם המקרה מוצדק ואם כן, מה גובה הגמלה שצריכים לקבל הוריו של הילד. הביטוח הלאומי יכול להחליט על גמלה קבועה, אותה הוא ישלם להוריו של הילד לפי הזמנים שצוינו מקודם, או על גמלה זמנית הקצובה לפרק זמן כלשהו. מידע רלוונטי על גמלת תו נכה נמצא בקישור.

 

וועדה רפואית

הגורם המרכזי שאחראי על קביעת גובה הגמלה היא הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי. לאחר שהתביעה מוגשת על ידי הוריו של הילד, שמצרפים כמובן מסמכים רפואיים שונים המעידים על הלקות ממנה הוא סובל, הוועדה הרפואית מקבלת לידיה את התביעה.

היא בוחנת את מצבו של הילד ואף עשויה לזמן אותו להופיע בפניה, על מנת להתרשם ממצבו. לאחר מכן, תקבל הוועדה החלטה בגין קבלת או דחיית התביעה. במקרה של קבלה, הורי הילד יקבלו הודעה עם אחוזי הגמלה שהם זכאים לקבל.

 

חישובים שונים

ישנם כמה אחוזים שונים לגמלת ילד נכה. האחוזים הללו, שנקבעים על ידי הוועדה, מתורגמים למעשה לסכום כספי, כלומר סכום הגמלה החודשית שיקבלו הורי הילד. החישובים שגורמים לוועדה לקבוע את אחוז הגמלה משתנים, מכיוון שאל פתחי הוועדה מגיעים ילדים שונים עם לקויות שונות.

למשל, גמלה בשיעור של 50%, השיעור הנמוך ביותר, ניתנת לילדים עם לקויות המצריכות בין היתר השגחה חלקית, בדיקות דם שבועיות, סיוע בתקשורת או תפקוד גפיים לקוי. הגמלה הבאה, בשיעור של 100%, מחושבת לפי לקויות חמורות יותר, כמו שמיעה ירודה, לקות ראייה חמורה או פסיכוזה.

 

יותר מ-100%

הורים רבים לא יודעים זאת, אבל גמלה בשיעור של 100% היא לא הגבוהה ביותר. קיימות גמלות בשיעורים של 112, 188 ו-235 אחוזים, המזכות את ההורים בסכום כספי גדול יותר מדי חודש. לכן, גם אם אתם מקבלים גמלה בשיעור של 100%, מוטב לברר אם הלקות של הילד שלכם נחשבת לחמורה יותר, בצורה כזאת שמגיעה לכם גמלה בשיעור גבוה יותר.

לחשב קצבת ילד נכה

אולי תאהבו גם את

ביטוח מזוודות בחו_ל
ביטוח מזוודות בחו"ל

ביטוח מזוודות הוא סוג של ביטוח נסיעות המכסה את המטייל במקרה של אובדן, גניבה או נזק למזוודותיו. ביטוח זה חשוב במיוחד עבור נוסעים הנושאים עימם

קראו עוד »
להדפסה על  PVC
כמה עולה הדפסה על ?PVC

הדפסה על PVC הפכה לפופולרית בשנים האחרונות בשל התכונות הייחודיות שלה. כמו כן, PVC מתאים למגוון רחב של יישומים, החל משילוט וכרזות ועד אריזה וחומרי

קראו עוד »
שטיחים
איך בוחרים חברת שטיחים?

חברות שטיחים מייצרות שטיחים ברמות שונות ומסוגים שונים. לכן כדאי למצוא את השטיח המתאים לכם, באמצעות חברת שטיחים איכותית. בעת בחירת שטיח לבית, צריך להתחשב

קראו עוד »