חיפוש

בירת חבל טוסקנה

פירנצה, בירת חבל טוסקנה, היא אחת הערים המיוחדות והקסומות באיטליה, לא סתם בחרו בה לאונרדו דה וינצ'י, מיכאלאנג'לו, רפאל, בוטיצ'לי, גלילאו גליליי ואמנים ומדענים איטלקים רבים כמקום מגורם בתקופת הרנסאנס. פירנצה היא בת יותר מ-2000 שנה, אך מרבית ההיסטוריה המשומרת בה (מלבד מוזיאונים) היא מתקופת הרנסאנס הניכרת מאוד בארכיטקטורה של העיר והאומנות הרבה שבה.

 

אטרקציות בעיר

פירנצה אינה נחשבת לעיר גדולה מאוד, ומרבית האטרקציות שלה מרוכזות בעיר העתיקה, כך שתוכלו אפילו ביום אחד להספיק לראות הרבה ממנה, אך מומלץ להקדיש לה לפחות יומיים או שלושה על מנת להספיק באמת לראות את כל הקסמים שיש לה להציע, תוכלו לחוות את היסטוריה העשירה והמפוארת של פירנצה על ידי ביקור בכיכר הדואומו המפורסמת, בית הטבילה, מגדל הפעמונים, הגשר העתיק, ארמון פיטי ועוד, תוכלו להתרשם מהאמנים שחיו בה בתקופת הרנסאנס ולראות את עבודותיהם במוזיאונים השונים, וגם כמובן להנות מבתי קפה ומסעדות מודרניות אשר מציעות אוכל טוסקני ייחודי ויין טוסקני משובח.

 

אופי המלונות בעיר

פירנצה היא עיר תיירותית מאוד במשך כל השנה, ועל כן יש בה לא מעט מלונות וחדרי אירוח שונים.
המלונות בפירנצה מגוונים באיכותם ובמחיריהם- תוכלו למצוא מלונות חמישה כוכבים איכותיים מאוד ומפנקים ומאידך הוסטלים זולים ונוחים, כך שלא משנה מה התקציב שלכם- תוכלו לבקר בפירנצה!
רןב המלונות בפירנצה מרוכזים בעיר העתיקה, ישנם גם מלונות מחוץ לעיר העתיקה שכיאה למלונות המרוחקים יותר ממרכז העניינים הם זולים יותר, אך אליה וקוץ בה- התחבורה הציבורית בפירנצה לא מגיעה לעיר העתיקה ולאטרקציות המרכזיות של העיר, כך שאם בחרתם להישאר במלון מחוץ לעיר העתיקה תיאצלו ללכת הרבה ברגל או להסתמך על מוניות.

אם שכרתם רכב לא תוכלו לקחת אותו לעיר העתיקה ולכל אתרי העיר המסומנים ב-ZTL (אל תנסו להפר את החוק הזה, ישנן מצלמות אכיפה ואתם תיקנסו), כך שזו לא אופציה להסתמך עליה לתנועה בפירנצה אם בחרתם לישון במלון מרוחק יותר.

מי שבוחר להישאר בעיר העתיקה יוכל להגיע לכל האטרקציות ברגל בקלות יתרה, אך בו בזמן יאלץ להתמודד עם מחירים יקרים יותר וצפיפות רבה של תיירים, במיוחד באיזור כיכר הדואומו.
אופציית שכירת החדרים באייר בי אן בי היא המשתלמת והמועדפת על תיירים בפירנצה. תוכלו למצוא חדרי שינה בלבד, או בית שלם בגדלים שונים בכל רחבי העיר- בעיר העתיקה ומחוץ לה. אמנם תצטרכו לבשל לעצמכם במקום להנות מארוחות של המלון, אך עם מבחר מאפיות ענק ושווקים כמו שוק סן לורנצו בו תוכלו להשיג מטעמים רבים, אין סיבה שלא תהנו גם מלבשל באופן עצמאי עם מצרכים טוסקנים מובחרים, או לחליפין תמיד תוכלו לצאת למסעדה או לנסות את כל מאכלי הרחוב מהדוכנים הרבים.

 

מזג האוויר

מזג האוויר בפירנצה מזכיר את ישראל באופיו הים תיכוני – קצת כמו פורטוגל או יוון, בחודשי החורף קר וגשום וחודשי הקיץ חמים ולחים עד מאוד. הקיץ נוטה להיות יותר "אקסטרימי" במזג האוויר שלו, ובחודש אוגוסט עסקים רבים נסגרים וחלק מהעיר הופך להיות שומם, אך לא החום והלחות וגם לא הימים הגשומים והסוערים יותר עוצרים אנשים מלבקר את פירנצה בכל ימות השנה, ועל כן מחירי המלונות בפירנצה נשארים זהים פחות או יותר לאורך כל השנה, ואין תקופה הנחשבת ל"עונה התיירותית והיקרה" ותקופה שהיא "מחוץ לעונה" שתהיה זולה יותר למבקרים בה.

מישראל אמנם אין טיסות ישירות לפירנצה, אך תוכלו להגיע אליה בטיסה פנימית ממילאנו או רומא או להגיע אליה יבשתית בעזרת תחבורה ציבורית או עם רכב שכור. חבל טוסקנה קסום ביופיו, ומלבד פירנצה תוכלו למצוא בו כפרים ציוריים רבים ונופים עוצרי נשימה שלא כדאי לפספס, כך שמומלץ מאוד לא לוותר על חבל טוסקנה ופירנצה בפרט על אף שאין טיסה ישירה לשם.

עיר תיירותית
עיר תיירותית

 

אולי תאהבו גם את