חיפוש

האם צריך לעבור הכשרה כלשהי בכדי לעבוד כמנסר בטון?

אם חשבתם שלדפוק מסמר על קיר בטון הוא עניין בלתי אפשרי, נסו לדמיין כמה קשה לנסר בעומק הבטון. הקושי הטמון בניסור בטון למעשה קשור ליתרון הניכר ביותר של חומר הגלם בטון – החוזק שלו. למעשה, כמעט כל מבנה מכיל בתוכו בטון בכמות כזו או אחרת, כך שהעבודה איתו ולעתים הניסור שלו הכרחיים. אז מה זה ניסור בבטון? איך זה עובד? והאם צריך לעבור הכשרה כדי לעבוד כמנסר בטון?

 

קצת על ניסור בטון

בטון הוא חומר גלם שמצוי כמעט בכל בניין או מבנה שאפשר להעלות על הדעת. בהתאם, קיים צורך קבוע בעבודה עם הבטון, לרבות ניסור וקידוח בבטון. למעשה, כמעט כל עבודה שקשורה במבנים, ואפילו עבודות שיפוצים, מצריכים ניסור בבטון. למרות שצורך התכוף, משימת ניסור בטון היא משימה מורכבת למדי ומצריכה מנסרי בטון מקצועי.

 

כל אחד יכול לנסר בבטון?

התשובה הקצרה לשאלה היא בהחלט לא. ניסור וקידוח בבטון היא עבודה מורכבת שדורשת מיומנות רבה, ניסיון בשטח וכלי עבודה מתאימים. חשוב להבהיר, ניסור בבטון שנעשה בצורה לא מתוכננת, כזאת שלא לוקחת בחשבון את האופי הייחודי של המבנה, עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים למבנה. ניסור מקצועי בבטון ייעשה לאחר תיכנון מוקפד ומחשבה מעמיקה.

 

איך מנסרים בטון?

כאמור, ניסור בטון מהווה מלאכה מורכבת למדי שמצריכה מיומנות וניסיון. במקרים רבים, ישנם אנשים שטובים בעבודה עם הידיים ומניחים שהם יוכלו לצלוח בקלות את משימת ניסור הבטון. חשוב לדעת, ניסור בבטון דורש כלי עבודה לא סטנדרטיים, כאלו שמשמשים בדרך כלל רק עבודות של ניסור בטון.

כמו כן, ברוב המקרים יציקת הבטון תצריך שימוש בכלי ניסור עם קצה העשוי מיהלום, שכן בחומר גלם כה חזק כמו בטון אפשר לקדוח רק עם חומר גלם חזק אפילו יותר.

 

מנסרי בטון מקצועיים צריכים לעבור הסמכה?

כל חברת עבודות בנייה שמכבדת את עצמה, ועוסקת בניסור וקידוח בבטון, תעסיק אך ורק מנסרים שעברו הסכמה ייחודית לניסור בבטון. מבחינה פורמלית, כל אחד יכול לרכוש כלי עבודה מתאים ולהציע את שירותו במנסר בבטון, אך הנזק שעובד לא מיומן יכול לגרום למבנה ולסביבתו הוא דרמטי.

בחברות המורשות, קיימות הסכמות שוטפות ומסודרות למנסרי בטון, כאלו שמתעדכנות ודואגות לכך שהעובדים יישארו כשירים ומיומנים. במידה ואתם זקוקים לסיוע הנוגע לעבודה על בטון, דאגו לפנות לגורמים מקצועיים ואמינים לשם כך.

 

לסיכום – אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר

כמעט ולא קיימת עבודת בנייה שלא מצריכה את מלאכת ניסור בבטון. כמו כן, ניסור בבטון היא עבודה קשה, מורכבת ומסוכנת. לשם כך, מנסרי הבטון עוברים הסמכה מקצועית, כך שהם יודעים כיצד לנסר ובאילו כלים לכל מקרה ומקרה. במידה ועלה צורך לעבודת ניסור בבטון, אל תהססו ופנו רק לגורמים מקצועיים ואמינים, בהצלחה!

מנסרי בטון מקצועי
מנסרי בטון מקצועי

אולי תאהבו גם את