חיפוש

ההבדל בין מנוף הרמה קטן לבמת הרמה גדולה

כבר מאות ואולי אלפי שנים שבני אדם נאצלים לעבוד בגבהים גבוהים. המטרה אמנם לרוב חיובית – ביצוע עבודות תחזוקה, בנייה, שיפור תשתיות ואף בענף החקלאות (קטיפת פרות מצמרות עצים). לאורך השנים הגיעו שלל פתרונות יצירתיים (כגון פיגומים), חלקם מסוכנים יותר ואחרים פחות, חלקם יעילים יותר ואחרים פחות. בשנים האחרונות בולטים שני פתרונות בטיחותיים ואף יעילים – במות הרמה ומנופי הרמה.

 

מהם מנופי הרמה

ישנם מגוון סוגים של מנופי הרמה. בעקרון מנופים אלו מעלים לגובה ציוד או אנשים (מנופי סל). הם מורכבים מזרוע חשמלית כאשר במנופי סל בסוף הזרוע יוצב סל עליו ניתן יהיה לעמוד בבטחה אדם או שניים על מנת לעבוד. מנוף הרמה קטן ישמש להעלאה לגבהים נמוכים יחסית, כאשר מנופים גדולים מגיעים לכמה עשרות מטרים.

 

במות הרמה

במות הרמה גם הן משמשות להעלאת אנשים באופן בטיחותי לגובה על מנת לבצע עבודה מסוימת. ישנם מספר סוגים לבמות הרמה, כגון ידניות, חשמליות, בעלות זרוע הידראולית, זרוע מפרקית ועוד. במות הרמה גם הן יכולות להגיע לגבהים גבוהים, אם כי לרוב זה יהיה לגבהים נמוכים בהרבה ממנופים.

 

הבדלים

כאמור השימושים דומים מאד וקל להתבלבל בין במת הרמה למנוף סל. אם כך, היכן ההבדלים ביניהם נעוצים בעצם? יהיה בזה במטרות מסוימות, בגבהים הנדרשים ובתוואי השטח.

 

מטרות

נציג דוגמא ספציפית על מנת לעמוד על הבדל זה. נניח בהובלת דירה או רק מספר רהיטים מקומה נמוכה יחסית – אנו נבחר במנוף הרמה קטן. בעזרתו נוכל להעביר רהיטים כגון ספות וכדומה, מן הדירה למטה (והפוך). למשימה זו מנוף הרמה קטן הוא בהחלט אופציה טובה.

 

גבהים

באופן כללי, מנופים מגיעים לגבהים גבוהים מאשר הרוב המוחלט של במות ההרמה. במות הרמה מסוימות מתאימות גם לעבודה במגובה של מטר אחד או כמה מטרים בודדים כאשר מנופים לרוב ישמשו לעבודות או הרמת מטענים לעשרות מטרים לגובה. מנוף הרמה קטן, מגיע לגובה של במת הרמה גבוהה יחסית.

 

תוואי השטח

גם לבמות הרמה וגם למנופים יש מספר סוגים שונים. בעצם כאשר מציינים "במות הרמה" אז מדברים על משפחה של מתקנים דומים מאוד. כך גם כשמדברים על מנופים. אחד הדברים אשר מפרידים בין המתקנים השונים באותה המשפחה, הוא שיש מתקנים אשר מסוגלים לעבוד בתנאי שטח קשים יותר, על אדמות לא ישרות בעוד מתקנים אחרים יכולים לעבוד אך ורק במקומות סגורים, או על משטח חלק.

 

לסיכום

לסיכום, מנופי הרמה קטנים ובמות הרמה דומים בתכליתם. ובכל זאת, כאשר צריכים שימוש באחד מהם על מנת לבצע עבודה מסוימת, יש לדייק את המשימה – הבנת הגובה הדרוש לעבודה, מהו תוואי השטח ומה בדיוק רוצים לעשות במשימה – העלאת מטען, שינוע מטען, העלאת אנשים לגובה לביצוע עבודות.

במה מפלסית גדולה
במה מפלסית גדולה

אולי תאהבו גם את