חיפוש

בחינת אותנטיות ומומחיות בקסם, אמנות ומנטליזם

אחד הדברים שבעזרתם ניתן לבחון את הרמה של קסם או אומנות כלשהי זו רמת האותנטיות של הביצוע. לבצע דברים שיפליאו את הרואים אותם זה לא תמיד דבר מסובך, אך כאשר מבצעים את זה בצורה אותנטית זה הופך את הביצוע למשהו אחר לגמרי. הדרך לבחון את האותנטיות היא לא דבר קל, אולם כאן נעזור לכם עם מספר כלים שיוכלו לקדם אתכם לשם.

 

אמן חושים

אמן חושים הוא אומן שהולך להעביר אתכם במהלך ההופעה שלו חוויה הקשורה לחושים שלכם. כאן תוכלו למצוא אמן חושים בסביבה, אבל בינתיים, כדאי לדעת מה אתם הולכים לראות בהופעה שלו. אומן חושים יעזור לכם להבין שהחושים שלכם לא בהכרח מעבירים לכם את המציאות לאשורה.

יתר על כן, במהלך ההופעה תגלו דברים שלא ידעתם על החושים והתודעה שלכם, ותצליחו להציץ לעולם שנמצא מעבר להם. כל זה תלוי כמובן ברמה של האומן, ואומן טוב ישאיר אתכם פעורי פה. יש מי שמתבלבלים בין מנטליסט ואומן חושים לבין קוסם, ולכן חשוב להבין שמדובר על שני תפקידים שונים בתכלית.

 

מה בין קוסם למנטליסט

ההבדל המרכזי בין השניים הוא החושים שבהם הם מתמקדים. קוסם מתמקד בעיקר בחוש הראיה, וזה המקום העיקרי שבו הולך לתעתע בכם. מנגד, אומן חושים או מנטליסט פועל גם במחוזות של התודעה, חוש הטעם והמישוש ויעזור לכם לתפוס בצורה אחרת את אותם חושים.

 

רמת האותנטיות של ההופעה

המדד החשוב ביותר ביחס לאומנים מהסוג הזה היא רמת האותנטיות של הביצועים שלו. לעיתים הביצוע יכול להיראות מרשים במבט ראשון, אולם מבט מעמיק יגלה לנו שלא מדובר על ביצוע אותנטי מה שיוריד את רמת ההערכה שיש לנו ביחס לביצוע.

 

איך האומן מגיע לאמת

עוד דבר שעוזר לנו להבין האם מדובר בביצוע אותנטי או באחיזת עיניים זוהי הדרך שבה מנטליסט מצליח להגיע לאמת. אחד הביצועים הקלאסיים בכל הופעה של מנטליסט זה גילוי מחשבה של אחד המשתתפים. אם המנטליסט מגלה את המחשבה בעזרת ניתוח שפת הגוף של המשתתף, אתם יכולים להניח שמדובר על ביצוע אותנטי, כל עוד מדובר על בחירה אקראית של משתתף.

מנגד, במקרים בהם המנטליסט לא חושף בפניכם את הדרך שהובילה אותו להגיע לאמת, או שאתם חוששים שלא מדובר על משתתף שנבחר מהקהל באופן אקראי, ייתכן שהביצוע של המנטליסט לא היה אותנטי.

 

לסיכום

רמת האותנטיות היא זו שמבדילה בין קסם איכותי לכזה שאנחנו לא מתפעלים ממנו. הבעיה היא שלא תמיד קל לראות האם הביצוע אכן היה אותנטי או שמא מדובר על אחיזת עיניים בלבד. שני הדברים שיכולים לעזור לכם לגלות האם מדובר על ביצוע אותנטי זה הדרך שבה האומן הגיע לאמת, וכמובן הדרך שבה הוא בחר את המשתתפים. בצורה הזו יהיה לו קשה יותר לבצע משהו מזויף.

אמן חושים

אולי תאהבו גם את

גילוי נזילות
פתיחת סתימה בניאגרה

יש כל כך הרבה דברים שיכולים להתקלקל בבית שלנו ולהפוך את היום לפשוט בלתי נסבל. אבל נדמה שהגרועה שבהם היא לחזור הביתה ולגלות סתימה ענקית

קראו עוד »