חיפוש

באילו מקרים חובה להתייעץ עם עו"ד לענייני משפחה

עורך דין לענייני משפחה הוא עו"ד שהתמחה בדיני משפחה ובייצוג של לקוחות מול בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני. ישנם מקרים רבים שבהם כדאי מאוד להתייעץ עם עו"ד לענייני משפחה בכדי לשמור על הזכויות שלכם. בכתבה תמצאו 4 מצבים שכאלה. 

 

מי הוא עורך הדין לענייני משפחה?

עורך דין לענייני משפחה הוא עורך דין מוסמך, כזה שעבר את הבחינות הממשלתיות, תואר במשפטים וסטאז' של שנה וחצי במשרד עורכי דין מוכר לדיני משפחה. עורך דין לענייני משפחה גם אמור לאסוף במהלך הקריירה שלו ניסיון וידע משפטי בתחום דיני המשפחה, על ידי ניהול תיקים בנושא זה ועל ידי ייצוג של לקוחות בבית המשפט לענייני משפחה.

עורכי דין מסוג זה מתמחים בכל התחומים של דיני משפחה. תחומים אלה כוללים גירושים, הכרה בזוגיות, אפוטרופסות והכרה באבהות, ירושות וצוואות ועוד. בחרנו ארבעה מקרים נפוצים שבהם כדאי מאוד לפנות לעורך דין לענייני משפחה.

 

סכסוכי גירושין, משמורות ומזונות

אחת הסיבות המרכזיות ביותר לפנייה לעורכי דין לענייני משפחה, היא הליך גירושים או פירוק הזוגיות שעוברים בני זוג. המחלוקות העיקריות במקרים אלה נסובות סביב מזונות, חלוקת הרכוש וזמני השהות של הילדים המשותפים עם כל אחד מבני הזוג.

במקרה ואתם עומדים בפתחו של הליך שכזה, חשוב מאוד שתפנו לעורך דין לענייני משפחה. עורך הדין יעזור לכם לנהל את ההליך המשפטי בצורה הנכונה ביותר. בנוסף לכך, הוא ידאג לשמור על הזכויות שלכם במהלך הגירושים, ויעזור לכם לקבל את החלק המגיע לכם ברכוש המשותף.

 

עריכת צוואות וסכסוכי ירושה בין היורשים

נושא נפוץ נוסף שבגינו פונים אל עורך דין לענייני משפחה, הוא תחום הצוואות והירושות. במרבית המקרים מומלץ לכתוב צוואה אצל עורך דין ונוטריון כבר זמן רב לפני שמגיע זמן החלוקה של הרכוש. עריכה של צוואה חוקית וברורה בסיוע של עורך דין, תעזור לרצונם של המצווים להתממש בפועל, ולעיתים קרובות היא גם תמנע סכסוכים משפחתיים לא נעימים לאחר מות המורישים.

 

עריכת הסכמים משפחתיים שונים

גם מי שצריך לערוך הסכם ממון או הסכמי הורות משותפת, צריך להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה. עורך דין לענייני משפחה שהוא גם נוטריון, הוא בעצם מי שיאשר את הסכמי הממון של בני זוג טרם החתונה. הסכמי ממון שלאחר החתונה והסכמי הורות משותפת, צריכים להיות מאושרים בבית המשפט. חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה בכדי שהסכמים אלה יתקבלו בבית המשפט.

 

מקרים של אימוץ וקביעת אפוטרופוס

מקרים פחות מוכרים שבהם כדאי לפנות לעו"ד לענייני משפחה, הם מקרים של אימוץ וקביעת אפוטרופוס. קביעת אפוטרופוס נעשית גם במקרים של אימוץ וגם במקרים של אובדן כשירות (בדרך כלל בגיל מבוגר). עורך דין לענייני משפחה יכול לסייע לכם בניהול הליכים אלה ובזירוז של קבלת האישור מבית המשפט.

עורך דין לענייני משפחה

אולי תאהבו גם את