חיפוש

איך להתנהל נכון בתביעה נגד חברות ביטוח?

היחסים בין חברות הביטוח לבין המבוטחים היו מורכבים מאז ומעולם. בעולם מושלם, בכל מקרה בו היה מתרחש אירוע שמחייב את חברת הביטוח להעניק כסף למבוטחים שלה, החברה אכן הייתה נוהגת כך. יחד עם זאת, המציאות מעט יותר מורכבת, ובמקרים רבים חברות הביטוח מנצלות את כוחן הרב כדי להימנע מקיום המחויבות שלהן כלפי המבוטחים. מכאן עולה השאלה החשובה – כיצד כדאי להתנהל נכון בתביעה נגד חברות ביטוח?

 

ביטוח – מה זה בכלל?

ביטוח הוא הסכם בין חברת ביטוח ללקוח, בו הלקוח משלם תשלום קבוע לחברת הביטוח בתמורה לכך שתכסה אותו מפני סיכונים מסוימים. בתמורה לתשלום החודשי הקבוע, הלקוח מקבל את ההבטחה שבמקרה של התרחשות הסיכון המבוטח, הוא יקבל פיצוי מהחברה ביטוח. כמו כן, ביטוחים יכולים לכסות רכוש, חיים, בריאות, נסיעות ועוד.

 

תנאי הביטוח קבועים בין כל החברות?

תנאי הביטוח משתנים בהתאם לסוג הביטוח והחברה המציעה אותו. כלל הביטוחים מציעים תנאי ביטוח שונים כדי להתאים לצרכים ולתקציב של הלקוח. במידה ועולה צורך בתביעה, כדאי להיוועץ בעורך דין מהתחום הרלוונטי, כך שאם למשל חל אירוע של אובדן כושר עבודה, יש לפנות אל עורך דין אובדן כושר עבודה.

 

מה זה תביעות ביטוח?

תביעות נגד חברות ביטוח הן תביעות משפטיות שמטרתן קבלת פיצוי מהחברה ביטוח על פי תנאי הביטוח הנתונים. כמו כן, תביעה נגד חברת ביטוח יכולה להיות מוגשת כאשר החברה מסרבת לפצות את הסכום המבוטח או לספק את השירותים המבוטחים בהסכם הביטוח, או כאשר יש טענה כי החברה פעלה ברשלנות או באופן לא ראוי כלפי הלקוח בתהליך הביטוח.

 

איך להתנהל בתביעת חברת ביטוח?

כאמור, חברות הביטוח נוטות לנצל את עושרן וכוחן הרב כדי להימנע ממילוי תנאי הסכם הביטוח. הכוח של חברות הביטוח בא לידי ביטוי בשימוש בכוח אדם רב, לרבות חוקרים, סוללות עורכי דין ועוד, כל זאת כדי לצמצם למינימום האפשרי הוצאות כספיות. התנהלות נכונה בתביעה מול חברת ביטוח תהיה התנהלות מושכלת ומחושבת, כזאת שתקטין את הפערים המובנים בין המבוטחים לחברות הביטוח.

 

איך עושים את זה?

ההמלצה הגורפת היא לא להתחיל בהליך של תביעה לפני קבלת ייעוץ. הגורמים בהם כדאי להיוועץ עם אנשי מקצוע, כמו עורך דין. ייעוץ טוב יהיה כזה שבמסגרתו מתבצעת הערכת סיכויי תביעה, הבנת הכלים המשפטיים הרלוונטיים למקרה ואיסוף חומרים שיטתי ויעיל.

 

לסיכום – פעלו בצורה מחושבת

ביטוח בבסיסו אמור לשמור עליכם מפני סיכונים. לצערנו, לפעמים קורה בדיוק ההפך, כשזה קורה באופן לא חוקי ניתן לתבוע את חברות ביטוח ולקבל את שמגיע לכם. לשם כך, חשוב לבצע היערכות מחושבת ומדוקדקת, כזאת שתגביר את הסיכוי לצאת מהתביעה עם ידכם על העליונה. חשוב לזכור, אם הצדק איתכם אתם יכולים לקבל את מה ששלכם, בהצלחה!

עורך דין אובדן כושר עבודה

אולי תאהבו גם את