חיפוש

בעילה אסורה בהסכמה – מאיפה מגיעות הצרות?

בעילה אסורה בהסכמה נחשבת לעבירת מין המוגדרת בחוק העונשין בישראל.

ההגדרה היבשה למילה "בעילה", ביחס להקשר המדובר, הינה החדרה של "איבר מאיברי הגוף או חפץ לאיבר המין של אישה".

מתי העניינים מקבלים טוויסט? כאשר הנפגעת הביעה את הסכמתה לביצוע האקט.

אז יכולים לחול על האירוע כל מני סייגים, וזה לא ייחשב בהכרח לעבירה מינית.

באילו מקרים בעילה אסורה בהסכמה תיחשב בעייתית? פרשנו לפניכם את כל המידע שחשוב להכיר בתחום.

 

אילו מקרים ייחשבו לבעילה אסורה בהסכמה?

יש שני מצבים בהם בעילה בהסכמת האישה תיחשב לבעילה אסורה בהסכמה:

  1. אישה שגילה נע בין 16 – 14 והיא לא נשואה לבועל, או אישה שגילה הוא 18 – 16, והבעילה נבעה מניצול של יחסי מרות, חינוך, השגחה, הבטחה שקרית להינשא וכו'. במקרה של עבירה זו, הדין יהיה חמש שנות מאסר.
  2. אישה שגילה הוא 18 ומעלה, ובינה לבין הבועל ישנם יחסי מרות בעבודה או בשירות כלשהו, או לחלופין במקרה בו הבועל נתן הבטחת שווא לנישואים והציג עצמו כפנוי בזמן שהוא נשוי. במקרה זה, הדין יהיה שלוש שנות מאסר.

לעיון בפרוטרוט במקרים הנחשבים לבעילה אסורה בהסכמה, תוכלו לקרוא כאן – https://www.dw-law.co.il/בעילה-אסורה-בהסכמה.

 

ואז התחילו הצרות – מתי בעילה אסורה בהסכמה לא נחשבת לעבירה?

אף על פי כל המתואר לעיל, יש מקרים בהם בעילה אסורה בהסכמה לא תיחשב לעבירת מין. כך למשל, במקרה של בעילה בהסכמה בין בני נוער שיש ביניהם יחסי חברות, הדבר לא ייחשב כעבירה. זאת בהנחה ומדובר בנערה שגילה הוא 16 – 14, והפרש הגילאים בין השניים לא עולה על 3 שנים.

 

מה עושים במקרה של בעילה אסורה בהסכמה?

הדבר האחרון שכדאי לעשות, הוא להתכנס פנימה מלווים בתחושות אשמה, זעם ומבוכה. כל אלו רק ירוממו את רוחו של הפוגע, והוא יתחמק מהעונש הראוי לו. מתוך המקום הפגיע והנמוך, צריך להתרומם, לאזור אומץ ולהתחיל לפעול נגדו בצינורות המשפטיים.

הצעד הראשון בנקיטת אמצעים נגד הפוגע הוא ייעוץ משפטי על ידי עורך דין. חשוב שהוא יתמחה בתחום הספציפי הנוגע בהטרדות מיניות, כך שיוכל לתת לכם מענה מקצועי, מפורט, מדויק ונרחב.

 

מה ההבדל בין בעילה אסורה בהסכמה לבין אונס?

בין בעילה אסורה בהסכמה לבין אונס יש חפיפה, וההבדלים ביניהם הם דקים במיוחד. יש הרבה מקרים שהמעשים ההתחלתיים נחשבים כאינוס, וכל מה שקורה לאחר מכן נכנס תחת קטגוריית בעילה אסורה בהסכמה. כדי לקטלג באופן הכי מדויק את אופי הפגיעה המינית שנעשתה, ולפעול בהתאם כשם שנדרש, צריך להתייעץ עם גורם מקצועי שיודע להבחין בין השניים.

האפיון הוא חשוב מאוד לשם המשך נקיטה בהליכים משפטיים, משום שהם בהכרח יציגו מהן האפשרויות החוקיות הרלוונטיות, ואיזה פתרון ניתן לגבש בהתבסס על זה.

 

מאזניים

אולי תאהבו גם את