חיפוש

בקשה לפיצוי כספי במצב סיעודי

הגעה למצב סיעודי היא סיטואציה קשה מאוד בחייו של אדם ושל סביבתו. חוסר היכולת לבצע פעולות מסוימות מתסכל בצורה שקשה לתאר, ולפעמים הסביבה לא תמיד יודעת כיצד ניתן לעזור בצורה הטובה ביותר. אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות כאשר אדם מגיע למצב כזה, היא הגשת בקשה לפיצוי כספי. אזרחים רבים יכולים וזכאים לקבל פיצוי כספי במצב סיעודי. כך עושים זאת.

 

פיצוי כספי – חלק חשוב והכרחי

אזרחים רבים זכאים לפיצוי כספי עקב הגעה אל מצב סיעודי. פיצוי כספי הוא לא מותרות או פרס, אלא זכות משמעותית שמגיעה לחלק ניכר באוכלוסייה, במידה והם יגיעו למצב סיעודי, בו הם לא מסוגלים לבצע פעולות בסיסיות ללא עזרת הזולת. מלבד היותו של הפיצוי הכספי זכות במקרים שונים, הוא גם חלק חשוב והכרחי מטיפול באדם סיעודי.

טיפול באדם סיעודי הוא דבר יקר. בנוסף, אדם סיעודי לא יכול להתפרנס בכוחות עצמו ולכלכל את הסביבה שלו, אם כך הוא עשה בעבר. פיצוי כספי יאפשר לאדם סיעודי להיות מטופל בצורה ראויה מבלי להיכנס אל בעיות כלכליות, וכן יסייע לו ולסביבתו מבחינת השגרה וההוצאות.

 

ממי ניתן לבקש פיצויים?

ניתן לבקש פיצויים ממספר גופים שונים, באמצעות הגשת תביעה. הקליקו למידע נוסף על תביעות סיעוד. הגופים שניתן להגיש אליהם תביעה לקבלת פיצויים כספיים הם חברת ביטוח פרטית, במידה ויש לכם ביטוח סיעודי פרטי, ביטוח לאומי, במידה ואתם עומדים בתנאים השונים וקופת החולים, במידה ואתם מבוטחים בה בביטוח סיעודי.

אזרח שאינו מבוטח בחברה פרטית או בקופת החולים, לא יכול להגיש בקשה לפיצויים, אלא אם הוא עומד בתנאים של הביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי מעניק פיצויים בדמות גמלת סיעוד לאנשים שעברו את גיל הפרישה בלבד.

 

פיצוי מביטוח פרטי

ביטוח סיעודי פרטי הוא ביטוח שמבצעים באחת מחברות הביטוח הפרטיות, שמציעה ביטוח כזה. במידה ואדם נעשה סיעודי, צריך להגיש תביעה נגד הביטוח לקבלת פיצוי כספי. הפיצוי הכספי של הביטוח יהיה בדמות תשלום חודשי קבוע שיועבר למבוטח, בהתאם למצבו הסיעודי ולהחלטת חברת הביטוח.

 

פיצוי מביטוח לאומי

ניתן לקבל פיצוי כספי מהביטוח הלאומי, שקרוי גמלת סיעוד. הגמלה הזאת מחלוקת לשש דרגות שונות, כאשר כל דרגה כוללת פיצויים שונים. דרגת הגמלה נקבעת לפי הרמה הסיעודית של התובע, כאשר את הרמה הזאת קובעים באמצעות מבחן הקרוי מבחן תלות. ניתן להגיש מסמכים רפואיים בהגשת התביעה, שיוכיחו מראש את מצבו הסיעודי של התובע.

 

פיצוי מקופת החולים

סוג נוסף של ביטוח סיעודי הוא הביטוח של קופות החולים. קופות החולים הלאומיות מציעות ביטוח סיעודי אחיד, שמבחינת תנאי הביטוח זהה בין החברות השונות. במידה ואדם נהיה סיעודי מסיבות כאלו ואחרות והוא מבוטח בביטוח כזה, הוא יכול להגיש תביעה לקופות החולים על מנת לקבל פיצויים.

תביעות סיעוד

אולי תאהבו גם את