חיפוש

פיצוי תאונת דרכים פוסט טראומה

פגיעה מתאונת דרכים לא רק מובילה לנזקים פיזיים אלא גם לנזקים נפשיים שיכולים להופיע גם זמן רב לאחר התאונה ומאובחנים כפוסט טראומה. סעיף זה נכנס בפיצוי על פי חוק הפלת"ד ומוערך בנכות צמיתה. המאמר יעסוק בפיצוי על פוסט טראומה כתוצאה מתאונת דרכים.

 

מה זה פוסט טראומה?

בדרך כלל פוסט טראומה מיוחסת למצבים של חוויה נפשית קשה אותה חווים חיילים בשדה הקרב. למרות זאת, ישנן חוויות קשות אותן חווים ממצבים קשים אחרים כמו תאונת דרכים. המחלה מאופיינת בפחדים, הימנעות מנהיגה, סיוטים בלילה, פלשבאקים מהתאונה, צמרמורות, בחילות, סחרחורות, הימנעות מחציית הכביש, עוררות מוגברת, שינויים במצבי הרוח, ניתוק חברתי, דיכאון ומניעה מגירויים המזכירים את התאונה.

ככל שהתופעה נמשכת לאורך זמן היא מפריעה לתפקוד היום יומי, לפגיעה ביכולת להתפרנס, לשימוש בתרופות פסיכיאטריות ולהזדקקות לטיפולים פסיכיאטריים אחרים. את הפיצוי ניתן לתבוע באמצעות עורך דין תאונות דרכים. למידע נוסף ברקו באתר של עורכי דין פייפר כהן.

 

מה עושים כשמופיעים תסמינים של פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים?

בין אם התסמינים של פוסט טראומה מופיעים מייד לאחר התאונה ובין אם חודשים רבים אחריה, יש להיבדק אצל רופא פסיכיאטרי שיאבחן את המצב ויעניק סיוע רפואי של טיפול נפשי ותרופתי. כל אלו צריכים להיות מתועדים ומיוחסים לתאונת הדרכים.

עורך הדין יפנה את הנפגע לחוות דעת פסיכיאטרית של רופא מומחה מטעמו על מנת שיהיה ניתן לקבוע אחוזי נכות עבור הפיצוי ולטעון מול המומחים שאותם יקבע בית המשפט בעת ניהול התיק.

 

כיצד מחושב הפיצוי על פוסט טראומה מתאונת דרכים?

את הפיצוי על פוסט טראומה מתאונת דרכים מחשבים על פי דרגת הנכות הנפשית שנגרמה לנפגע ועל פי ההוצאות הרפואיות. הפיצוי מגלם בתוכו גם אובדן כושר עבודה כתוצאה מהפגיעה הנפשית, פגיעה בכושר ההשתכרות ועוגמת נפש. גם אם אדם נפגע בדרגה נמוכה אין זה אומר שהוא מתפקד כפי שתפקד בעבר.

הוא עלול להיפגע למשל ברמת הזיכרון וביכולת הריכוז שמשליכים על התפקוד שלו בחיים האישיים ובעבודה. ברגע שנקבעת דרגת הנכות על פוסט טראומה היא תכלול את כל המרכיבים הללו ובהתאם לכך גם גובה הפיצוי.

 

ההתנהלות המשפטית בדרישה לפיצוי תאונת דרכים

לסיכום, אדם שנפגע בתאונת דרכים כנוסע, נהג או כהולך רגל רשאי לתבוע פיצוי מבלי צורך להוכיח אשמה על פי חוק הפלת"ד. את התביעה מנהלים מול חברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע. בהנחה שלא מגיעים להסדר פיצויים המטיב עם הנפגע מתנהל משפט בו יש להוכיח שהפגיעות הפיזיות והנפשיות הן כתוצאה מתאונת הדרכים.

לשם כך יש לחתום על ויתור סודיות רפואית ולהיבדק אצל רופאים מומחים מטעם בית המשפט. בכל מקרה מקבלים פיצוי. השאלה היא מה הגובה שלו ולאלו מרכיבים הוא מתייחס ולשם כך חייבים ליווי וייצוג משפטי של עורך דין תאונות דרכים.

תביעה לתאונת דרכים

אולי תאהבו גם את