חיפוש

הכירו את אופטיון – החברה שמשנה את הטיפול בגליובלסטומה

מחלות כרוניות וקשות, הן מחלות שמעסיקות רבים מבני האנושות על כדור הארץ. חלק מהאנשים, הם אוכלוסיית החולים הגדולה של מחולת אלו, שיום יום מתמודדים עם המחלות והשלכותיהן, ומייחלים ליום בו  יוכלו להגיע אל המנוחה והנחלה לאחר מציאת תרופה אמיתית למחלה בה הם חולים.

קבוצה אחרת, היא כמובן קבוצת אנשי המדע, הרפואה והמחקר, שעושים כל מה שהם יכולים, ימים כלילות על מנת להגיע לפריצת דרך משמעותית בריפוי המחלה.

 

הסרטן

אחת המחלות הקשות ביותר היא מחלת הסרטן. מחלה זו, היא מחלה שמתאפיינת בצורת גדילה לא מבוקרת של תאים בגוף. כתוצאה מאותו גידול לא מבוקר, מתחיל להתפתח ה"גידול הסרטני" שכולנו מכירים ומזכירים את שמו באימה.

טיפול בגליובלסטומה
טיפול בגליובלסטומה

מחלת הגליובלסטומה

אחד מסוגי הסרטן החמור ביותר הוא סרטן הגליובלסטומה. סרטן זה, הוא סרטן שמתפתח במערכת העצבים המרכזית, כלומר המח ושלוחות המח הנקראות ה-CNS. במחלת סרטן זו, תאי תמיכה של המח, העונים על הקטגוריה תתאים אסטרוציטיים, ונראים בהגדלה כתאים בצורת כוכב, מתפתחים בצורה לא שגרתית וללא אפשרות לבקרה על קצב הגדילה שלהם, מה שגורם להתפתחות סרטן זה.

 

השפעות

השפעות מחלה זו הן מגוונות וקשות. ברב המקרים, חולי סרטן זה, לא יזכו ליותר מכמה חודשים של חסד, לפני שהסרטן יתפתח בצורה משמעותית ויגרום לפגיעה בלתי הפיכה ולמוות. על אף הניסיונות הרבים שנעשים כל העת על ידי חברות התרופות, לא פותחה עדיין תרופה משמעותית למחלה זו.

לכן, חולה במחלה זו, עלול לחוות במהרה ירידה ביכולות הקונטיביות שלו, בשליטה בחושים שלו, בירידה ביכולות הדיבור והחשיבה שלו, ואף הוא עלול לסבול מהתקפים פסיכוטיים.

 

טיפולים

הטיפולים במחלה זו מתחלקים לשני סוגים מרכזיים. ככלל, כמו שכבר הזכרנו, אין עדיין טיפול מלא במחלה, ולכן כל הטיפול הוא בצורה של טיפול מעכב או מונע.

 

ניתוח

הצורה הראשונה של טיפול, היא באמצעות ניתוח. ניתוח, הוא ההליך בו הרופא מחפש להסיר את החלק הגדול ביותר שהוא יכול מהגידול הסרטני ובכך הוא מעניק כמה חודשים נוספים של חסד לחולה.

טיפול בגליובלסטומה
טיפול בגליובלסטומה

הקרנות וכימותרפיה

הצורה השנייה בה מטפלים כיום במחלה זו, היא באמצעות כימותרפיה והקרנות. כימותרפיה והקרנות, כלומר טיפול כימי או טיפול בקרינה, אלו טיפולים בעלי אותו רציונל, השראת מוות תאי באזור הפגוע, שיכול כמובן לגרום בנוסף לפגיעה בתאים בריאים וברקמות בריאות בגוף. לכן, גם טיפול זה הוא לא טיפול קל עבור החולים.

 

אופטיון

הטיפול החדשני שקיים כיום, ופותח על ידי חברה ישראלית, הוא "אופטיון". טיפול זה, מאפשר בעזרת השראה של שדות חשמליים, עיכוב מבוקר של התאים הסרטניים, ללא תופעות לוואי לתאים הבריאים, ובכך הוא בעצם מאפשר לחולים לטפל בעצם ללא הכאבים והסבל הנלווים. לפרטים: https://optune.co.il.

 

לסיכום

נקווה שבעתיד הקרוב תימצא התרופה לגליובלסטומה,

טיפול בגליובלסטומה

אולי תאהבו גם את