חיפוש

האם חומרים לניקוי ספות יזיקו לבריאותכם ?

ניקיון הוא חיוני לשמירה על בריאותנו בבתים, בבתי הספר ובמקומות העבודה שלנו. עם זאת, מוצרי בית וניקיון – כולל סבונים, לקים וציוד לטיפוח – כוללים לרוב כימיקלים מזיקים. אפילו מוצרים המפורסמים כ"ירוקים "או" טבעיים "עשויים להכיל רכיבים העלולים לגרום לבעיות בריאותיות. חומרי ניקוי מסוימים יכולים אפילו להיות דליקים. למרבה המזל, ניתן להגביל את החשיפה לסיכונים אלה. קראו את כל התוויות שעל אריזות חומרי הניקוי ופעלו לפי ההוראות בעת במוצרי ניקוי. זה יכול להציל את חייך.

 

כיצד חומרי הניקוי יכולים להשפיע על הבריאות שלנו?

חומרי ניקוי רבים או מוצרים ביתיים עלולים לגרות את העיניים או את הגרון, או לגרום לכאבי ראש ולבעיות בריאותיות אחרות, כולל סרטן. מוצרים מסוימים משחררים כימיקלים מסוכנים, כולל תרכובות אורגניות נדיפות. מרכיבים מזיקים אחרים כוללים אמוניה ואקונומיקה. אפילו ניחוחות טבעיים כמו הדר יכולים להגיב לייצור מזהמים מסוכנים בתוך הבית.

תרכובות אלו וחומרים כימיים אחרים המשתחררים בעת שימוש בציוד ניקוי תורמים לבעיות נשימה כרוניות, תגובות אלרגיות וכאבי ראש. חלק מהחומרים גם משפיעים על האסתמטיים שבנינו כך שחומרים אלו עלולים להיות מסוכנים לאנשים רבים. אם זאת, ישנם חומרים שאינם מזיקים בהכרח לבריאות או אינם מזיקים במידה ניכרת לבריאות שלנו. כמו שכבר ציינו, בהצצה על האריזה ומעבר על הוראות השימוש, ניתן לגלות מה כן משפיע ומה לא?

חומרים לניקוי
חומרים לניקוי

 

האם חומרים לניקוי ספות יזיקו לבריאות שלנו?

ניקוי ספות בבית עלול להיות משימה לא פשוטה עבור אלה המבצעים זאת בפעם הראשונה או לאחר זמן רב. הספה שלנו רגישה בהתאם לסוג הריפוד המכסה אותה. מצד אחד, לניקיון ספות עם ריפוד עור מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי "קלים" יותר שלא יפגעו באיכות של העור או יהרסו אותו לחלוטין כמו מים עם סבון. מצד שני, לניקיון ספות עם ריפוד בד, ישנם חומרי ניקיון רבים כשכל אחד מתמקד על בעיה שונה – כתמים קלים / קשים, לכלוך שהצטבר, ריפוד קשיח ועוד.

כמו כל חומרי הניקוי, גם חומרי ניקיון לניקוי ספות עלולים להזיק לבריאות שלנו ולכן חשוב להבין כיצד ואיך להשתמש בהם. בהצצה על האריזה ניתן למצוא הוראות מדויקות כיצד להשתמש, באיזה תדירות ומה לעשות במהלך ואחרי השימוש. ישנם חומרים המציאים להשתמש בהם באוויר הפתוח בלבד ויש כאלו שאינם מציינים זאת.

בנוסף, מומלץ לא לערבב בין חומרי ניקוי שונים, בעיקר בשימוש לניקוי ספות מכיוון שהכימיקלים עלולים להיתפס בבד המכסה את הספה, לפגוע בו או להרוס אותו לחלוטין ועלול לפגוע בבריאות שלנו ככל שנשתמש בספה יותר ויותר. כחלופה לניקוי בטוח יותר, ניקיון עם מים חמים וסבון לעתים קרובות יעשו את העבודה, במיוחד בבית. סודה לשתייה היא טובה לשחיקה. תערובת של חומץ ומים יכולה לנקות זכוכית. כשאתם משתמשים במוצרי ניקוי או ביתיים, שמרו על האוויר מאוורר היטב. חלונות ודלתות פתוחים. לעולם אל תשתמש במוצרי ניקוי במקום קטן וסגור.

אולי תאהבו גם את