חיפוש

האם יש תוספי מזון שיכולים לעזור עם לחץ דם גבוה?

לחץ דם גבוה זו בעיה קשה שרק הופכת לנפוצה יותר ויותר בקרב אוכלוסיות שונות עם התקדמות השנים. לחץ דם גבוה באופן כרוני יכול להגיע גם למצב של יתר לחץ דם, ולגרום לשלל תופעות שונות ושליליות בגוף האדם. בעקבות ההשפעות השונות של זה על הלב, האיברים השונים ועל התפקוד התקין, חשוב להבין מי לוקה בלחם דם גבוה ואיך להגיע לאורח חיים בריא ככל האפשר – כדי לטפל בלחץ דם גבוה כמה שיותר מהר.

 

מהו יתר לחץ דם?

יתר לחץ דם הוא מצב מתקדם של לחץ דם גבוה באופן כרוני. הוא מתרחש בעקבות סיבות רבות והשפעתו על הגוף באופן מתמשך יכולה להיות מכריעה ביותר. לחץ דם גבוה באופן מתמשך הינו מצב הדורש טיפול אצל רופא מקצועי וטיפולים תומכים נוספים לשמירה על הבריאות הכללית ולהורדת לחץ הדם.

 

איזה תוספי מזון יכולים לעזור עם לחץ דם גבוה?

כחלק מהטיפולים התומכים להורדת לחץ הדם ניתן לקחת תוספי מזון שונים שמטרתם לטפל בלחץ דם גבוה ובתופעות נוספות נלוות. בין התוספים השונים ניתן למצוא תוספי אשלגן – אשלגן אחראי בגוף בין היתר על ויסות מאגרי הנתרן בגוף, דבר שעוזר בהורדה של לחץ הדם.

תוסף נוסף הוא ליקוריץ פלוס – תוסף המכיל ריכוז של שורש צמח הליקוריץ שהראה בכמה מחקרים שמשפיע על היווצרות טרשת עורקים, עוזר בהורדת רמות כולסטרול ומונע התקשות עורקים, כך שמועיל במניעת לחץ דם גבוה.

 

חשיבות אורח חיים בריא לשמירה על לחץ דם מאוזן

אורח חיים מאוזן הוא חלק חשוב והכרחי ביותר בשמירה על לחץ דם תקין. זה מתחיל בשמירה על כלי דם נקיים – הימנעות מסוכרים מעובדים, מלחים מרובים ומאכלים עתירי שומן עוזרת מאוד במניעה של מחלות לב או מחלות כמו טרשת עורקים המקשות את כלי הדם ומעלות את הלחץ בתוכם.

מעבר לזה, ביצוע פעילות ספורטיבית לפי ההמלצות של ארגון הבריאות יכול לעזור בשיפור פעילות הלב ובהעלאת גמישות כלי הדם – דבר שמועיל מאוד בשמירה על לחץ דם תקין לאורך זמן.

 

ממה יכול להיגרם לחץ דם גבוה?

לחץ דם גבוה יכול להיגרם משלל סיבות שונות. ביניהן ניתן למצוא טרשת עורקים – מחלה שמובילה להתקשות של כלי הדם, איבוד הגמישות ובכך גם להעלאת הלחץ בתוך כלי הדם. מחלות נוספות הן מחלות לב שונות, מחלות של הכליות שמעלות את לחץ הדם בתוך הכליות – ובכך גם בשאר הגוף, צריכה גבוהה של מאכלים עתירי שומן ונתרן, ישיבה מרובה ועוד.

 

לסיכום…

חשוב לבצע בדיקות קבועות ולשים לב במידה ולחץ הדם גבוה מהרגיל – ולאחר מכן טיפול במחלה (או אפילו מניעה מוקדמת של לחץ דם גבוה) יכול להתבצע בדרכים שונות ומגוונות – שמירה על תזונה מאוזנת, נטיפה של תוספי מזון לטיפול בלחץ דם גבוה, שמירה על אורח חיים בריא וטיפולים נוספים.

לחץ דם גבוה
לחץ דם גבוה

אולי תאהבו גם את