חיפוש

תאריכי דיווח תקופתי לרשויות המס בארה"ב שחשוב להכיר

בעלי אזרחות אמריקאית? יש לכם חברה שרשומה באמריקה? מנהלים עסקים בארצות הברית? ככל הנראה שמעתם כבר על חובת הדיווח לרשויות המס. ארצות הברית, כמו מדינות רבות מסביב לעולם, מנהלת מערכת מיסוי, בעזרתה היא גובה כספים מהאזרחים ומהחברות בצורות שונות. מערכת המס האמריקאית מחייבת דיווח תקופתי לרשויות המס. מתי מתבצע דיווח זה? כל התשובות במאמר הבא.

 

חובת דיווח

לכל מדינה יש את רשויות המס שלה. כמו כן, לכל מדינה יש את מערכת המס שלה. סוגים שונים של מס נגבים בצורות שונות במדינות שונות. כמו כן, החובות המוטלות על האזרח משתנות בין כל מדינה ומדינה. גם אם אתם בקיאים מאוד בחוקי המס הישראלים למשל, לא בטוח כלל שתדעו כיצד להתנהל תחת חוקי המס האמריקאים.

החוק האמריקאי קובע כי כל אזרח, תושב קבע או חברה חייבים בתשלום מיסים. הגוף שאחראי על גביית המיסים הוא ה-IRS. כמו כן, כל אלו מחויבים בדיווח תקופתי על ההכנסות שלהם למס ההכנסה. מטרת הדיווח היא לוודא שכל האזרחים אכן מתנהלים לפי חובתם ומשלמים את המיסים הדרושים. היכנסו ל-https://masamerica.co.il על מנת לקרוא עוד על דיווח ל-IRS.

 

דיווח שנתי של אזרחים ותושבי קבע

כל דיווח שמתבצע צריך להתבצע עד לתאריכים מסוימים. ההיגיון אומר שצריך תאריך קבוע שכל האזרחים יעמדו בו, כדי ליצור סדר וכדי לאפשר למדינה להתנהל עם כספים במסגרת שניתן יהיה לצפות מראש. הדוחות השנתיים מוגשים באמצעות טופס 1040 לרשויות המס האמריקאיות.

אזרחים ותושבי קבע מחויבים בדיווח עד לתאריך ה-15 באפריל בשנה העוקבת לשנת המס, כלומר על שנת 2022 יש לדווח באפריל 2023. אם האזרח אינו גר בארה"ב, הוא יקבל ארכה אוטומטית של חודשיים, כך שעליו יהיה לדווח עד ל-15 ביוני של השנה העוקבת לשנת המס. אזרח או תושב המעוניינים בארכה יכולים להגיש בקשה, שאם תתקבל תאפשר להם להגיש דיווח עד ל-15 באוקטובר.

 

מועדי דיווח של חברות

גם חברות צריכות לדווח ל-IRS מדי שנה. חברות, לעומת אזרחים או תושבי קבע, צריכות להגיש דוח 1040 עד ה-15 במרץ. גם הן יכולות לבקש ארכה, שבמידה ותתקבל תדחה את המועד האחרון לדיווח ל-15 באוקטובר.

 

מה קורה כאשר משלם המס אינו אזרח אמריקאי?

במקרים רבים, אנשים שעושים עסקים בארצות הברית, אך הם אינם אזרחים, תושבי קבע או בעלי חברה אמריקאית, מחויבים בכל זאת בתשלום מס. הם יוכלו לעשות את זה עד ה-15 ביוני, כאשר ארכה תוסיף להם עוד חצי שנה למועד הסופי לדיווח.

 

דיווח בטוח וקבלת ארכה

כפי שכבר הסברנו, מערכת המס האמריקאית שונה ממערכת המס הישראלית. בכל אופן, מערכת המס האמריקאית רואה חשיבות עליונה בעמידה במועדי הדיווח. כדי לקבל ארכה וכדי לדווח בצורה בטוחה, ניתן לפנות אל יועץ המתמחה במיסוי אמריקאי.

רשויות המס בארה"ב
רשויות המס בארה"ב

 

אולי תאהבו גם את