חיפוש

קניית בית ללא משכנתא – כל המידע על התהליך

אמנם זה נשמע מעט מדומיין, אך בהחלט ניתן לרכוש דירה ללא משכנתא. קניית בית ללא משכנתא מתאפשרת אם אתם מוכנים להכיר בעובדה שהבית הראשון שלכם, לא יהיה אחוזת חלומותיכם. אז כיצד רוכשים בית ללא הון עצמי? בואו נדבר על כך.

עוד מימי המערות והאדם הקדמון, קורת גג היוותה את אחד הדברים המהותיים ביותר בחיינו. אנו עובדים במשך כל החיים בכדי להחזיר חובות, לשלם משכנתאות, להאכיל את ילדינו ועוד. הנושא של קורת גג מעל הראש תופס חשיבות עליונה, בין אם אתם מעוניינים לרכוש בית או לחיות בשכירות. גם כאשר אנו מחפשים דירות שכורות להתגורר בהן, אנו לוקחים בחשבון את הנושא של ההוצאות החודשיות שלנו. הוצאות אלו של שכירות, ניתנות להקבלה במקרים שיש להחזיר החזרים חודשיים של משכנתא והלוואה לסגירת החובות.

Kitchen
Kitchen

קניית דירה ללא הון עצמי, היכן מתחילים לחפש דירות?

אם תערכו חיפוש בגוגל עבור דירות עד 500,000 ₪, אתם עשויים להיות מופתעים ביותר מהתוצאות הרבות שיצוצו לפניכם. לרוב, כאשר מדברים על קניית בית ללא משכנתא, לא מתכוונים בהכרח לבית עבור מגורים, אלא לקניית בית עבור השקעה.

בסכומים של עד 500,000 ₪, תוכלו אפילו למצוא דירות שמיועדות לעבור תהליך של פינוי בינוי, אך זה כבר נושא נרחב הרבה יותר. אם אתם מרוויחים משכורת של 6,000 ₪, אתם עשויים להיות זכאים לקבל הלוואה מכל בנק ומכל גורם חוץ בנקאי, שסכומה לא יעלה על 100,000 ₪. במידה והצלחתם לקבל הלוואה של 100,000 ₪, אתם כעת יכולים לנסות לקבל משכנתא עבור רכישת דירה שעולה כ-500,000 ₪.

 

קניית דירה להשקעה בלי הון עצמי, ייתכן?

במקרים בהם אכן ניתנת המשכנתא, היא תעמוד על סך ממוצע של 250,000 ₪ לבין 300,000 ₪. באופן זה, תוכלו לקנות בית ללא הון עצמי. באזור חדרה ובאזור טבריה תוכלו לאתר דירות במחירים אלו, וגם באזור הדרום והצפון.

בבאר שבע למשל, תוכלו לנסות לאתר דירות שאפשר לרכוש ללא הון עצמי ובשיטת פעולה זו שציינו. אם תשאלו חברת ייעוץ משכנתאות, יועציה יגידו לכם שאין צורך להשקיע הון עצמי ענק בכדי לקנות דירה ולהתחיל להתפתח בעולם הנדלן.

 

רכישת דירה בלי משכנתא

בסכומים יחסית מינוריים, ניתן לרכוש דירה ללא הון עצמי משמעותי. קחו בחשבון כי בדרך כלל, יהיה מדובר בדירות עבור השקעה, למרות שישנם אנשים שאכן פועלים בשיטות אלו בכדי לרכוש דירות מגורים.

קיימת גם האופציה הלגיטימית למשכן נכס של קרוביכם, כאשר יש צורך להוכיח כי היסטוריית האשראי שלכם חסרת רבב ודופי. מדובר במקרים בהם ישנה האפשרות למשכן נכס של הורים ואחים, או ילדים. כמובן ואין מדובר במקרה בו יש עדיין להחזיר משכנתא על אותו הנכס.

האם אפשר לתבוע את קבלן השיפוצים שלא עמד בהסכם השיפוץ? – לקריאת המאמר – הקליקו כאן.

אולי תאהבו גם את